Visibilitzem les invisibles: Celebrem el 8M a l’escola

Aquest mes de març estem treballant el “Dia de la dona” des d’Infantil fins a Cicle Superior. Enguany, a partir del fil conductor “Visibilitzem les invisibles” cada cicle ha investigat i treballat al voltant d’algun àmbit de la vida quotidiana on les dones són invisibles o no tenen un paper protagonista encara.

Els tres cursos d’Infantil s’han endinsat en aquest dia a partir de dos elements clau que vertebren tot el moviment del 8M: el símbol feminista i el color lila. Han tengut converses molt interessants a partir de les vivències dels infants, han llegit contes de temàtica transfeminista, han fet braçalets de color lila i per últim han decorat el símbol amb gomets per posar-lo a la llibreta viatgera i poder explicar a les famílies tot el que han viscut i parlat aquest dia.

Compartim algunes de les activitats realitzades:

A Cicle Inicial, s’han centrat en l’àmbit de les feines manuals, on en molts casos les dones no hi són presents: la construcció, mecànica, fusteria, lampisteria, agricultura i ramaderia… Han estat conversant i recollint dades sobre els membres de les seves famílies per a poder veure en primera persona que l’estadística realitzada confirmava les seves sospites inicials; en el món de les feines manuals, hi ha molts més homes que dones. Aquí teniu un tast del que han investigar:

A Cicle Mitjà, s’han centrat en el món de l’esport, on cada vegada les dones tenen més protagonisme i han estat treballant i reflexionant mitjançant tot el material audiovisual de les “Superheroïnes de l’esport“. Us deixem aquí l’enllaç per si voleu fer-hi una ullada!

A Cicle Superior, l’alumnat ha estat treballant la invisibilització de les dones negres al llarg de la història. Han pogut reflexionar al voltant d’aquest fet mitjançant biografies que posen nom i relaten les vides de moltíssimes dones negres que durant molt anys han viscut a l’ombra. També, han visionat la pel·lícula “Hidden Figures” (Figures amagades) que mostra el rol tan important que van jugar les dones negres a la NASA als Estats Units. Després de la pel·lícula l’alumnat ha pogut reflexionar i compartir fets que els ha cridat l’atenció.

Per últim, com ja va sent tradició, s’ha instal·lat al passadís de l’escola un racó de contes i àlbums il·lustrats de temàtica transfeminista perquè al llarg d’aquest mes de març, a les estones de lectura i temps lliure, els infants puguin seguir gaudint, descobrint i llegint la realitat tan diversa que ens envolta i que ens fa estimar i respectar tothom!