SETMANA BIO A L’ESCOLA.

Aquesta setmana hem celebrat la Setmana Bio a l’escola. Ho hem fet convidant a famílies i amistats que es dediquen a la producció ecològica.

A educació infantil ens ha visitat l’Àngel Marques Aguilar que en el seu temps lliure es dedica a l’apicultura. Ens ha explicat el procés sobre com les abelles fan la mel. Ens ha ensenyat l’arna (la casa de les abelles), el vestit que es posa perquè no li piquin, el fumador perquè és quedin adormides i així pugui treballar bé i també hem tastat la mel que ell fa. Mmm… està boníssima!

A cicle inicial ens ha visitat l’Aitana, pastora i formatgera de la Formatgeria de Gavàs. Ens ha explicat perquè el seu producte és ecològic, alhora que hem parlat de benestar animal i de producte de proximitat. També ens ha portat alguns formatges i mató que elaboren i hem sortit amb moltes ganes d’anar tots i totes a la formatgeria a comprar-ne!

Els infants de cicle mitjà hem visitat la granja familiar del Gerber, Xaisqueta, als afores del poble de València d’Àneu. La Victòria i l’Andreu, els seus pares  ens han explicat que  produeixen carn ecològica d’ovella xisqueta, una raça pròpia del Pirineu català, i  és ecològica perquè  respecten el medi ambient, sense productes químics ni als farratges ni al pinso que donen per menjar al seu bestiar,  tenint el segell de la (CCPAE) Consell Català de la Producció Agrària Ecològica.

A cicle superior ens ha visitat la Mónica Balagué, de la Formatgeria Girola, ha compartit amb nosaltres la vida dels pastors i les pastores formatgeres. Hem après com s’elaboren els formatges artesans, naturals i fets a partir de la llet dels propis ramats.

Estem molt agraïdes a totes les persones que han col.laborat amb l’escola durant aquesta Setmana Bio, moltes gràcies Àngel, Aitana, Victòria, Andreu i Mònica! Moltes gràcies també per la tasca diària que feu amb els vostres oficis contribuint amb un món més sostenible!