LA CLASSE DELS CONILLS I LES CONILLES

Els infants de 1r de primària van decidir ja molts dies que volien ser la classe dels conills i les conilles. A partir d’aquí vam començar a plantejar-nos preguntes sobre aquests animals que gràcies a l’Abril vam poder veure de molt aprop. Els padrins de l’Abril tenen una granja de conills i es va oferir a portar dos conilles a l’escola que van passar tot un dia amb nosaltres, va ser molt divertit i interessant. A través de l’observació vam apendre que si a la classe hi havia molt xivarri o estàvem tothom damunt dels conills, aquests es posàven nerviosos, s’arraulien i tremolaven i no pas de fred. Així que ràpidament vam començar a observar els conills a més distància i vam baixar el volum, poc a poc nosaltres ens vam costumar a ells i ells a nosaltres, tant que a l’acabar la jornada ja erem com una família.

Al principi tots els infants estaven molt contents i quan les conilles es van calmar l’Abril ens va repartir un tros de garrota per cada nen o nena que vam observar que les conilles no es menjaven sino se’ls hi dipositava a la seva menjadora. Amb la menjadora plena de menjar i amb aigua suficient vam deixar els conills a un costat de l’aula i ens vam posar a fer classe, però de tant en tant anavem observant coses; així va ser com vam veure als conills rentar-se la cara, orinar i excretar. A la tarda vam realitzar una fitxa d’observació dels animals que es van donar molta informació per al nostre projecte i finalment tots els infants que van voler van tocar les conilles que ja no tenien gens de por. Durant la jornada els hi vam donar menjar, beure i les vam netejar, potenciant el repecte i la cura pels animals. Els infants es van adonar que tenir un animal comporta un compromís i una dedicació.

Tot just en aquell moment en què l’Abril va portar les conilles també estàvem estudiant un altre conill molt popular en Bugs Bunny, nom que van decidir donar a la conilla marró de l’Abril, passat aquest temps hem estat treballant per decorar la porta de la nostra classe que hem volgut que fos un homenatge a aquest conill televisiu, avui l’hem acabat i us deixem aquí un resum de tot plegat, esperem que us agradi.

ÀLBUM FOTOGRÀFIC