GESTIONEM LA FRUSTACIÓ DE MANERA DEMOCRÀTICA.

Com ja sabeu a la nostra escola fa dos anys que vam tornar a recuperar l’HORT ESCOLAR com un projecte d’escola on està implicat tot l’alumnat, professorat i personal no docent del centre. El curs passat a més a més vam engegar una col·laboració amb el col.lectiu Eixarcolant, amb el projecte de recuperació de llavors autòctones.

Tota la comunitat educativa estem satisfets amb el projecte, a la primavera sembrem i plantem les hortalisses i les cuidem fins acabar l’escola, llavors instal·lem un rec automàtic. Al setembre al tornar ha començar el curs és temps de recol.lectar, però abans sempre ens cal fer neteja de les males herbes que han crescut durant l’estiu i això sempre ens permet reflexionar en com d’important és tenir cura dels horts perquè la terra i els éssers vius que l’habiten estan en constant creixement.

Aquest setembre però quan vam arribar l’escola vam trobar que l’hort havia desaparegut, no hi havia absolutament res, ni plantes, ni cordills separadors, ni els cartells de fusta que posaven nom a cada planta, ni l’escorça dels camins, l’hort havia estat arrassat.

Els infants es van enfadar molt perquè se’l sentien seu, hi havien dedicat molt esforç i tenien ganes d’obtenir-ne els fruits, veien que tota la feina feta s’havia perdut i a més a més es quedarien sense el brou que ens fan cada any a l’escola Llar amb les hortalisses de l’hort. Tots els cursos van manifestar el seu enuig i malestar i els més grans van proposar de fer arribar una carta a l’ajuntament per explicar tot el que havia passat i com ens haviem sentit. A més a més van proposar d’entregar-la en mà al mateix alcalde. Vam explicar-los que per fer això calia seguir uns procediments. Així doncs primer vam començar organitzant-nos a nivell intern escollint dos representants per classe que formarien part del comitè ambiental on resoldrem problemàtiques que afecten a tota l’escola relacionades amb el medi ambient i la sostenibilitat. Mentrestant vam demanar audiència a l’alcalde i l’alumnat de 6è de primària redactava la carta amb tota la informació recopilada de tots els cursos. L’alcalde va dir que ens rebria el 23 de setembre a les 11.30h tal i com li haviem proposat, com que tota l’escola no podia anar a l’ajuntament van anar-hi els representants del comitè verd, amb la carta impressa i signada per tot l’alumnat de l’escola.

L’alcalde ens va rebre a la sala de plens, va ser una trobada molt propera on els infants de 4t i 5è de primària van llegir i entregar la carta a l’alcalde. El Pere va disculpar-se i va dir que des de l’ajuntament ens pagarien el planter i tot el que fos necessari per tornar a engegar l’hort. Després els infants van estar fent algunes preguntes a l’alcalde i finalment van decidir fer-li un aplaudiment, ja que valorà el projecte i aposta perquè fos una realitat.

Els infants van sortir novament il.lusionats i amb ganes de tornar a fer hort quan el temps ens ho permeti.