DENIP 2023

El passat 30 de gener va ser el Dia internacional de la Pau i la No Violència (DENIP) i a l’escola vam estar treballant entorn aquest dia durant tota la setmana ,organitzant i realitzant diferents activitats.

Aquest any hem tornat a fer la caminada solidària per recaptar fons per l’ONG Save the Children.La campanya d’aquest  2023 va destinada a ajudar infants que viuen en països on hi ha conflictes armats. Actualment, hi ha una vintena de països en aquesta situació i milions d’infants que la seva vida es veu afectada, ja sigui per accés a la sanitat, l’alimentació, l’educació i que el seus drets es veuen vulnerats.

Des de l’Escola La Closa, hem volgut conèixer aquesta realitat, parlar-ne i moure’ns per fer-ne difusió.

A Educació Infantil han treballat que és la pau i la guerra a través de contes i han creat el símbol de la pau amb diferents materials.

A Cicle Inicial han creat uns gira-sols en moviment per a crear consciència amb el lema “Si et mous, el món es mou” .

A Cicle Mitjà i Cicle Superior han realitzat un mural de protesta, inspirat en l’obra de La Jenny Holzer.

També, hem posat la guardiola solidària per poder fer aportacions econòmiques, amb la què hem recollit 332€.

Volem acabar compartint amb vosaltres algunes de les injustícies que viuen aquests infants en guerra i que trobarem en el mural de protesta:

• “Els infants es queden sense sostre.”
  • “No tenen menjar i pateixen malalties.”
  • “Tindre por pels familiars que van a lluitar a la guerra.”
  • “Molts nens i nenes no poden tenir educació perquè la seva escola va ser destruïda. Si passés això a la nostra escola, no podríem aprendre.”
  • “Que la gent que no està patint una guerra, no tingui empatia.”
  • “Alguns nens i nenes passen traumes perquè se’ls moren algunes persones o animals, per això no hem de patir la guerra.”
  • “Els nens i nenes no tenen medicaments, bombardegen els hospitals i no els poden curar.”

Per això diem…  PROU INJUSTÍCIES, SÍ A LA PAU!!