CLOENDA DEL PROJECTE DE LES OVELLES.

L’alumnat de 2n va decidir a principi d’aquest curs posar el nom d’un animal autòcton a la seva classe, després d’una llarga votació el nom escollit va ser les ovelles. El nom de la classe a més de crear un sentiment de pertinença i cohesió de grup, també és un dels projectes que treballem a l’aula. Vam iniciar el projecte plantejant-nos dubtes, interrogants, curiositats… que vam classificar en sis temàtiques: llana, consum, pastoreig, relacions, característiques de les ovelles i races. Vam estar treballant totes aquestes temàtiques des l’octubre fins a finals de febrer, però vam esperar que arribes la primavera i el bon temps per realitzar la última temàtica i així concloure el projecte. Es tracta de la temàtica de la llana, sobre la qual els infants tenien molta curiositat i a més a més teníem la sort de disposar dels pares d’en Gerber, pastors, que van proporcionar-nos la llana de les seves ovelles, les quals havíem visitat a principi de curs.

La primera tasca després d’observar, olorar i tocar la llana, va ser rentar-la. Cadascú disposava d’un gibrell i d’un tros de llana que havia de rentar, sense fregar, perquè la llana no s’enfeltrés. Un cop neta vam eixugar-la al sol i quan estava ben seca vam fer un taller de cardar, filar i enfeltrar llana amb el Camp d’Aprenentatge de les Valls d’Àneu. Va ser una activitat molt interessant que ens va donar a conèixer una tradició molt antiga i nostrada, d’aprofitament, sostenibilitat i art. Va ser molt bonic concloure el projecte amb aquesta activitat, tancant el cercle que vam començar al novembre amb la visita a la granja d’en Gerber. Per aquest motiu volem agrair a la Xaisqueta i al Camp d’Aprenentatge haver-ho fet possible.

Clicant als títols del nostre mapa conceptual podreu veure un recull de fotos relacionat amb cada temàtica.

1. Isabel

Aleu diu: “M’encanta! Quina passada, de gran vull ser pastor”.
    Mireia, gràcies per la feina. El genially és brutal i recull tot un procés d’aprenentatge realment significatiu.

2. Victòria

Per nosaltres ha sigut una experiència molt enriquidora, poder-ne formar part tan directament ho ha fet molt especial.
    Gràcies per la feina tan ben feta i per fer-la tan motivadora per a ellxs