Què és?

El Consell Escolar és l’òrgan màxim de decisió i participació en la gestió i l’avaluació de l’escola.

En formen part:

  • El director/a, que n’és  la president/a.
  • El cap d’estudis.
  • Sis mestres triats pel claustre.
  • Sis representants de les famílies dels alumnes(un en representació de l’AMPA).
  • Un representant del personal d’administració i serveis.
  • Un representant de l’Ajuntament.
  • El secretari de l’escola, que actua com a secretari del Consell Escolar. Té veu, però no vot.

És preceptiu que es faci una reunió a principis de curs i una altra al final. De fet, es reuneix, com a mínim, una vegada al trimestre i sempre que el convoqui el president o quan sigui sol·licitat per almenys un terç dels seus membres.

Corresponen al consell escolar les funcions següents:

  • Participar en l’aprovació del projecte educatiu i les seves modificacions. El consell escolar ha de ser consultat pel director de manera preceptiva per valorar la proposta del projecte educatiu i manifestar el seu suport amb una majoria de les tres cinquenes parts dels membres.
  • Participar en l’aprovació de la programació general anual, de les normes de funcionament i de la gestió econòmica del centre. El consell escolar ha de ser consultat de manera preceptiva per valorar cada una de les propostes i manifestar el seu suport per majoria simple dels membres.
  • Avaluar l’aplicació del projecte educatiu i de les seves modificacions així com de la resta de documents de gestió del centre.
  • Aprovar les propostes d’acords de coresponsabilitat, convenis i altres acords de col·laboració del centre amb entitats i institucions.
  • Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes.
  • Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora.
  • Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.
  • Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.
  • Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.
  • Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l’entorn.
  • Qualsevol altre que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.