6è MICRO-BIT

Els i les alumnes de 6è han treballat la programació informàtica i la robòtica mitjançant un material anomenat Micro-bit facilitat pel Centre de Recursos Pedagògics del Tarragonès. Els treballs han constat en, per parelles, pensar dues preguntes relacionades amb quelcom que estiguessin estudiant de qualsevol de les àrees escolars. Un cop pensades aquestes preguntes, els alumnes havien de programar els leds de les plaques Micro-bit per a que reflectissin aquestes preguntes. També havien de programar la placa per a que el botó “A” que contenen, equivalgués a donar una resposta “Sí”, i el botó “B”, a una resposta “No”. A part, també havien d’acompanyar aquesta elecció d’una cara somrient i una música alegre per marcar l’encert, o d’una cara trista i una música ensopida per marcar l’error. Un cop programat tot això, es tractava de que cada parella, passés un per un per tots els companys i companyes de la classe per a que responguessin les preguntes que havien elaborat i programat amb el Micro-bit.