Recicla l’oli amb seny

Hola famílies, nens i nenes del Gaudí,

Continuem facilitant el reciclatge de l’oli domèstic a partir de quatre raons fonamentals: l’educació ambiental, l’estalvi a la depuració d’aigua, la transformació de l’oli usat a biocombustible i la creació de nous llocs de treball.

El sistema és força senzill, net i còmode: Demaneu a la Paqui o Chelo, conserges de l’escola, una ampolla per a la recollida d’oli de cuina domèstic, amb una boca ampla i de material resistent.

• L’ampolla plena d’oli es porta ben tancada a l’escola, al contenidor específic per aquestes ampolles, situat al costat de l’AMPA.
  • Una entitat social col·laboradora s’encarrega del buidatge dels contenidors, del transport de les ampolles plenes, de la gestió de l’oli, del rentat de les ampolles i del seu retorn a l’escola una vegada ben netes, per ser reutilitzades.
  • L’oli recollit es recupera per a la seva utilització com a biocombustible.

Tots i totes hi tenim molt a dir i fer. Un sol gest al passar l’oli de la paella a l’ampolla i evitar que aquest vagi a la xarxa de clavegueram i en definitiva a la Planta Depuradora genera un bon conjunt de beneficis al Medi Ambient.