Proposta 5èE

1.CINEMA EN FAMÍLIA

Aquests dies tenim temps i pot ser un bon moment per veure pel·lícules boniques o que ens han agradat. Podem compartir idees i crear entre tots i totes un llistat amb suggeriments i una breu sinopsis (resum de l’argument). Envieu per mail les propostes. Si us animeu podeu veure-les en anglès amb subtítols en català! Començo jo:

• Matilda (1996): La pel·lícula ens explica la història de Matilda, una nena superdotada amb una intel·ligència que supera la de la seva família. Aquest fet fa que Matilda se senti incompresa a casa seva i per els seus essers estimats, ja que no entenen perquè la nena té aquestes qualitats especials. La vida de la Matilda canvia quan comença l’escola, on descobreix les seves habilitats especials i crea un vincle molt maco amb la seva mestra. És una adaptació del llibre de Roald Dahl. (recomanació de l’Elisenda)
  • Billy Elliot (2000): Billy és un nen que viu una vida una mica complicada a Durham. Un bon dia descobreix la seva passió pel ball. Comença a fer classes però s’haurà d’enfrontar als prejudicis del seu pare i germà que no accepten que en Billy balli. (recomanació de l’Elisenda)
  • Brave (2012): Ens explica la història d’una nena heroica, hàbil arquera i filla d’un rey d’Escòcia. Decidida a forjar el seu propi camí en la vida, desfia algunes de les antigues tradicions dirigides a les dones. Recau sobre la seva família una maledicció que intentarà combatre i la portarà a descobrir el significat de la veritable valentia. (recomanació de l’Elisenda)

2.UN PERSONATGE INTERESSANT

A cinquè el nostre aprenem d’aquest trimestre és “les etapes de la història” us proposa buscar, triar un personatge històric (podeu preguntar a pares, mares, familiars o amics) i fer una breu biografia. La idea és que podem fer-ho de maneres diverses i originals i en funció de les possibilitats de cadascú. Propostes de com podem der la biografia:

• Vídeo: podeu buscar informació sobre el personatge escollit i gravar un vídeo explicant la seva vida. Podeu inclús disfressar-vos del personatge en qüestió i explicar la vida del mateix com si fos la vostra. També podeu ajudar-vos amb cartells per complementar la informació. Si voleu els membres de la família també poden participar del vídeo. Pot ser divertit! Els vídeos els podem portar a classe quan tornem i fer-ne un visionat tots i totes.
  • Una cartolina o mural: hi ha molts i moltes de vosaltres que sou molt artístics. Podeu elaborar un mural explicant la vida del personatge que hagi escollit. També els podeu portar a classe el primer dia i feu una petita exposició a l’aula.
  • Text: una altra opció és que feu un text escrit amb alguna imatge. És la opció més tradicional, però també val. Si voleu i el podeu fer en ordinador el podeu enviar per mail i jo el puc penjar al drive perquè els vostres companys i companyes els puguin llegir.

Recordeu: la biografia ha d’incloure les dades més importants del personatge (data naixement, d’on és, moments importants, coses que va fer). A quina època històrica pertany.  Les dades han d’estar endreçades dels esdeveniments més antics als més recents. Fora bo que després també expliqueu per què heu escollit aquest personatge.

3.QUIN INVENT!

Al llarg de la història hem vist que els èssers humans hem anat inventant coses ben interessants. Us convido a que penseu en família, atenció que no és fàcil… quin invent ha estat el més important per a l’ésser humà! Feu una fitxa de l’invent que hàgiu triat (època en que es va inventar, qui el va inventar, una foto potser, etc. I el més important per què creieu que és un dels més importants, arguments!) Envieu-me per mail les fitxes i opinions i elaborarem un llistat dels invents que els nens i nenes de cinquè creiem més importants. La penjaré al drive perquè veieu els resultats.

4.CANÇONS QUE M’ANIMEN EL DIA.

Ens queden dies d’estar a casa i sovint estem avorrits o desanimats. Penso que la música és important sempre però en aquesta situació pot ser de gran ajuda. Pensem cançons que ens aixequen l’ànim, que ens fan somriure, que aquests dies estem ballant com a bojos a casa i compartim-les. Envieu al mail suggeriments de cançons i crearem una llistat de cançons per penjar-la al drive i per animar-nos els dies que ens queden. Escriviu el títol, l’autor/a i perquè us anima.

“La música ens toca emocionalment on les paraules no poden” Johnny Depp

“La música es la forma més forta de màgia que existeix al món” Marilyn Manson

“On les paraules fallen, la música parla” Hans Christian Andersen

Seguim en contacte,