GauDiari 35: Gener – Març 2014

Editorial: LLEGIR ENS FA MÉS LLIURES!

Aquest trimestre el Projecte d’escola “el Món dels contes” ens ha obert els ulls i la ment a mons nous i diversos. D’una banda el conte de la classe i d’una altra un munt de contes nous  han anat farcint poc a poc la biblioteca i els racons de tota  l’escola.
Coneixem la importància dels contes en la vida dels nens, defensem que és una eina que ens ajuda a entendre i a  fer entendre. Els contes ens permeten explicar als nens i nenes moltes coses que potser encara no entendrien i ens donen l’oportunitat de viure i resoldre molts moments diferents.
Quan diem que llegir ens dóna ales, volem dir que llegir ens permet imaginar i sentir-nos transportats al futur o al passat, als llocs més bonics o als més terrorífics, veure’ns convertits en personatges fantàstics o reals i viure històries i aventures d’ amor , d’ humor o de por i amb finals tristos o feliços. Fins i tot ens permet imaginar  un altre món on tothom té una vida digna, un treball, aliments i un sostre, o un món on l’educació té valor, la gent va al teatre o al  cinema, fins i tot el ministre de cultura, i on la música i l’art formen part de la vida, on es respecten totes les llengües i tots els colors, on es poden expressar opinions i prendre decisions, i on s’és lliure per sentir, riure i plorar i on les persones actuen amb honestedat i sensibilitat. I si ho hem imaginat, potser es faci realitat.
La importància és aprendre a desplaçar-se pel món imaginari a fi de saber- se moure després pel món real i de manera més lliure. I aquesta sí que és una necessitat educativa de la ciutadania del segle XXI!