ELS SONS DEL MAR

Com bé sabeu, el projecte de centre aquest curs gira al voltant del mar. És per això, que des de l’aula de música, hem volgut buscar una activitat relacionada amb la música i el mar i hem trobat un taller molt interessant per aprendre coses sobre els sons del mar.

Els dies 10 i 11 de febrer,  a l’aula de música, han vingut unes biòlogues  marines per explicar-nos quins son els sons que escoltem al mar. Hem après que aquests sons poden ser de 3 tipus:

1.-sons d’animals marins;

2.-sons naturals propis del mar;

3.-sons humans.

Ens han fet un joc per equips on havíem d’escoltar molt atents i endevinar quina imatge estava sonant.

També ens han explicat que el fons marí no és recte, hi ha volcans i fosses. I ens han fet pensar al dir-nos que en la fossa més profunda de l’oceà, la fossa de les mariannes, una de les coses que van trobar va ser un embolcall de xupa-xup.

Hem estat escoltant música d’havaneres com “la bella Lola”, i música de pel·lícules com “tiburón” o “la sirenita”.

Per finalitzar, hem expressat el que el mar ens fa sentir a cadascú de nosaltres i hem trobat des de calma i alegria, fins a por i inclús ràbia.

I per fi ha arribat la manualitat musical: la construcció d’un ocean drum amb la nostra capsa de formatgets. Aquí teniu alguns exemples amb els quals després hem fet relaxació.