Editorial GauDiari 48

“L’educació no és la resposta a la pregunta, l’educació és el mitjà per trobar la resposta a totes les preguntes”. William Allin Storrer

Actualment estem vivint moments en què s’està posant de relleu com és d’important fomentar l’esperit crític i desenvolupar la consciència pròpia dels infants i el paper fonamental que hi està jugant l’escola en tot plegat.
Els infants són els adults i adultes d’un futur ben proper, aquells i aquelles als que hi confiarem la responsabilitat d’investigar, de crear cultura, de desenvolupar tecnologia, de governar-nos, de cuidar del planeta, de les persones i de la resta d’éssers vius.
A l’escola, els infants viuen, experimenten, creixen i aprenen valors humans bàsics com el valor del diàleg, el respecte a la dignitat de les persones, la solidaritat, la llibertat, la no violència, la pau… Aprenen a conviure democràticament en la pluralitat i en la diversitat, a reconèixer a l’altre com un igual diferent a ells perquè cadascú és únic. Aprenen a tolerar, a ser crítics amb allò negatiu que ens envolta i a ser crítics tenint els ulls oberts per descobrir els aspectes positius en els altres i en l’entorn.
A l’escola, els professionals posen les eines i els coneixements a l’abast dels nens i nenes per analitzar, raonar, experimentar i treure conclusions. Es tracta d’aprenentatge, de poder parlar de tot, de poder qüestionar cada acte per a que finalment tothom sigui capaç de trobar respostes, les seves respostes. I això, tan senzill i tan difícil a la vegada, capacita els infants i els apodera.
Ara, més que mai, sentim que tota la comunitat educativa del Gaudí ens estimem l’escola, hi creiem i la volem protegir perquè l’escola som tots i totes!