5è a ‘Ciutats que acullen’

Benvolgudes famílies,

Els alumnes de cinquè van participar a l’acte central commemoratiu del Dia Mundial de les Persones Refugiades. Amb la proposta “Ciutats que acullen”, 800 alumnes de 16 escoles, de les 19 participants en el projecte, van omplir la plaça de l’Ajuntament i la rambla de Rafael Casanova amb activitats relacionades amb el concepte d’acollida.

L’acció, anomenada “Ciutats que acullen”, que va tenir lloc el dia 20 de juny al matí, partia d’un taller previ conduït per la Comissió Catalana d’Ajuda al Refugiat i un treball plàstic a les aules dissenyat amb la col·laboració de Can Castells Centre d’Art i l’artista santboià Ferran Mancera. Juntament amb les activitats, hi va haver el testimoni d’una persona acollida a Sant Boi, la lectura de poemes per part d’infants i d’una declaració institucional de compromís amb la infància refugiada que ha estat impulsada per l’ong Save the Children en el marc de la campanya Mi árbol, tus raíces . A la tarda, el concert “La Blai Net Band amb les persones refugiades” va donar pas a la cercavila, amb la participació de 150 persones, de les 36 casetes de cartró que al matí havien decorat els nens i les nenes fins a Can Castells Centre d’Art (CCCA).

Amb l’aprovació del Pla municipal d’acollida a persones refugiades , l’any 2016, l’Ajuntament va establir el compromís d’iniciar la commemoració del Dia Mundial de les Persones Refugiades cada 20 de juny. La campanya compta comb el suport de la Diputació de Barcelona.