Ideari i metodologia

TRETS D’IDENTITAT

La nostra escola creix des del 2003 amb una mirada respectuosa cap als infants, on la diversitat és una oportunitat per aprendre i enriquir-se, afavorint així la inclusió i la coeducació.

Entenem que s’ha de promoure un aprenentatge integral, actiu i responsable, procurant espais d’intercanvi i de convivència, basats en el diàleg respectuós i enriquidor per tal de fer persones autònomes i amb pensament crític.

Volem ser una escola on les persones que la conformen se sentin comunitat a l’entorn d’un projecte comú, participant i col·laborant en el projecte educatiu d’una manera activa i constructiva i vetllant sempre pel respecte i cura de les persones que en formen part. La confiança de la família i la complicitat en les relacions són fonamentals en l’educació dels nens i nenes.

El projecte de l’escola creix amb un equip de mestres que assumeix amb il·lusió, compromís i professionalitat la responsabilitat compartida d’educar.

Una identitat que es complementa amb una relació estreta amb l’entorn natural i social. La nostra és una escola arrelada al barri i compromesa amb la sostenibilitat del medi ambient.

METODOLOGIA

Per aconseguir ser l’escola que volem, cap a una educació inclusiva on poder respectar els diferents ritmes d’aprenentatge, utilitzem diferents metodologies que afavoreixen les mesures universals:

• El treball per projectes: afavoreix la inclusió, l’autonomia, el treball en grup i la participació activa dels infants. Es desenvolupen al llarg del curs de forma interdisciplinar, on queda recollit l’art, la ciència i les emocions.
  • El espais d’aprenentatge: on l’infant és constructor del seu propi aprenentatge, partint del joc, de la investigació i de les relacions amb els companys i companyes, tot seguint els seus interessos i motivacions.
  • Projectes de Filosofia 3-12 i Educació en Valors: ajuda als infants a desenvolupar estratègies i habilitats de pensament a partir de jocs, contes i activitats properes als seus interessos. Potencia el diàleg i el respecte cap a les diferents opinions i creences, despertant l’esperit crític.
  • Ús de les eines digitals a primària: en els darrers anys s’ha fet una acceleració en la implementació de les eines digitals com un recurs més en el procés d’aprenentatge, que permet adaptar-se a les necessitats individuals de cada infant.
  • L’experimentació i la manipulació: és necessària per un aprenentatge significatiu. A partir de bones preguntes l’infant ha de poder indagar, provar, equivocar-se i corregir fent ús de l’experimentació i la manipulació. En especial en el treball de les ciències i les matemàtiques.
  • Participació en projectes, activitats i sortides a l’entorn natural i social: en la formació integral dels infants és imprescindible el contacte amb la natura i a l’entorn més proper, així com tenir també l’oportunitat de participar en projectes compartits amb diferents organitzacions i institucions.

“Quan estalvies a un infant l’esforç que ell podria fer, li estàs impedint créixer.” M. Montessori