HEM FET “COQUES DE VIDRE” !

Els alumnes del Cicle Inicial hem anat a la Roca del Vallès, a Can Montcau.
És un mas situat dalt de la muntanya. Sort que no hi havien moltes corbes i, en general, no ens vam marejar gaire a l’autocar.

En arribar en fet l’esmorzar tots plegats, asseguts en rotllanes amb els monitors i les nostres mestres.
Després hem donat un passeig per la granja i hem vist  cavalls, un ase, vaques lleteres, conills,  llodrigons, una truja, ànecs, oques, ovelles, gallines i, fins i tot, hem pogut agafar un pollet.

Aleshores hem començat a fer de cuinetes. Ens hem rentat les mans i hem après a fer la massa de la coca de vidre. Hem fet boles, xurros i les hem  treballat fins que no s’enganxessin afegint-hi farina. Sabíeu que cal posar-hi oli i sucre quan ja l’has estirada amb el corró de cuina? (un cop ho has fet, ja la pots posar en una safata per cuinar-la). El forn on les hem posat no és com els que tenim a casa.  És un de molt antic que funciona amb llenya. Per treure les coques cal utilitzar una pala molt llarga de fusta que s’assembla a un rem.

Un cop ben dinats, he anat a jugar al bosc… i …. ves per on…  hem trobat unes cabres de muntanya i… la casa de la Maria Castanyera.

Hem collit les coques que ja estaven a punt i… cap a l’escola hi falta gent!!

VEURE MÉS FOTOS