EL PROJECTE VOLCÀ DELS ALUMNES DE 6è

Un dels temes que els alumnes de sisè hem estudiat durant els primers dies de curs ha estat el de l’estructura de la Terra i com aquesta canvia per l’acció dels diferents agents geològics. Dintre d’aquest tema havíem d’estudiar els volcans.

La nostra tutora ens va proposar de fer la maqueta d’un volcà, havíem de buscar informació a llibres o a internet i, per parelles o individualment, fer el nostre projecte, fent servir els materials que ens semblessin més adequats i el disseny que més ens agradés. Aquest és el resultat del nostre treball.

VEURE MÉS FOTOS

Nosaltres hem fet el nostre volcà de paper. Hem col·locat una ampolla petita, tallada per la part de dalt, al mig i l’hem embolicat amb paper, després l’hem enganxat amb cola blanca i l’hem pintat amb aquarel·les.

Ayrton i Aarón

Per fer el meu volcà, primer vaig agafar una safata i la vaig folrar amb unes quantes capes de paper encolat. Tot seguit vaig tallar una ampolla de plàstic per la meitat i la vaig enganxar al mig amb superglue. Després vaig fer una muntanya de fang al voltant i quan es va assecar la vaig pintar. Per aconseguir que el volcà erupcionés vaig ficar a l’ampolla una cullerada de colorant vermell, bastant bicarbonat i vinagre.

Àlex

Jo vaig fer primer la forma del volcà amb paper de periòdic i aigua i, després d’uns minuts li vaig posar cola transparent perquè es posés com una roca. Dos dies després vaig pintar el volcà amb color marró i, després amb aquarel·les de color vermell i groc perquè semblés lava, també vaig pintar un petit riu que desemboca al mar.

Javier Àxel

El meu volcà està fet amb argila de color blanc. Després l’he pintat amb verd, negre i vermell. El verd l’he utilitzat per a tota la muntanya, el negre pel magma o lava solidificada, i el vermell pels rius de lava. Abans d’enganxar el volcà pintat i sec a la planxa de fusta, l’he folrada amb feltre verd per representar la gespa. I finalment, la fórmula perquè el volcà faci erupció: barrejo vinagre, bicarbonat, farina i pebre vermell.

Cristina

Per fer el volcà he cobert una ampolla de plàstic amb argila i l’he deixat assecaar dos dies, després l’he pintat i li he posat pedres al voltant. El meu volcà funciona amb bicarbonat.

Sergio

Nosaltres hem fet el volcà amb fang. Primer hem embolicat una ampolla amb paper de diari, i després li hem posat el fang al damunt. La base era una safata i també la vam cobrir de fang, després li van posar sorra a sobre i van modelar uns petits arbre, també de fang. Per últim ho vam pintar tot amb aquarel·les.

Lorena i Geovanna

Per fer el meu volcà, primer vaig agafar paper d’alumini i vaig tapar el forat de l’ampolla perquè no hi entrés fang. Després vaig agafar guix i el vaig barrejar amb aigua per fixar l’ampolla a la base. A continuació vaig cobrir tota la base i l’ampolla amb fang. En assecar-se el va esquerdar una mica i, per això, el vam cobrir amb guix. Quan va estar sec, vam fer unes casetes, una església, un hort, un gosset i dues persones, tot de fang, les vam enganxar a la base i ho vam pintar tot. Després vaig fer uns caragols i els vaig enganxar.

Paula

El D’Angelo i jo vam fer aquest projecte de ciències, el volcà. Primer vam comprar tots els materials: cartolina blanca, pegament, tèmperes,… Vam agafar paper de periòdic i vam fer la forma del volcà, després el vam pintar i , finalment, el vam decorar amb unes cases. El nostre volcà erupciona amb bicarbonat i vinagre.

D’Angelo i Mauricio