AMICS LECTORS

Fa unes setmanes a l’escola vam posar en marxa una activitat novedosa al centre: L’AMIC LECTOR.

Aquesta activitat es realitza setmanalment i hi participen els alumnes de 6è i els de P5. Cada nen/a de P5 té assignat un amic/ga lector/a de 6è amb el que gaudeix una estona de lectura compartida i relaxada.

Per dur-ho a terme, l’escola amb la col·laboració de l’AMPA ha comprat una col·lecció de contes infantils amb progressiva dificultat ( cada llibre introdueix una grafia i un fonema determinat) per tal d’adaptar-los a les característiques i necessitats reals de cada infant.

La posada en marxa d’aquesta activitat ve determinada per un conjunt d’aspectes positius que caldria tenir en compte:

– Ajudar als infants de P5 en els seus primers passos al món de la lectura de textos.

– Motivar als infants de P5 en vers la lectura.

– Fomentar la relació i coneixement mutú entre alumnes de diferents cursos i cicles.

– Potenciar la responsabilitat i el compromís dels alumnes més grans encarregats d’ajudar als més petits.

– Propiciar situacions de relació usant la llengua catalana entre alumnes de diferents orígens.

Els resultats de l’activitat estan ssent molt positius i els alumnes tan grans com petits esperen ansiosos que arribi l’hora de l’AMIC LECTOR per compartir plegats una estona de lectura.