SETMANA DE LA CIÈNCIA

Del 10 al 19 de noviembre es celebra a Catalunya la Setmana de la Ciència 2017.

A l’ escola El Turó, la celebrem per tercer any consecutiu el dimecres 15 de noviembre amb un taller intercicles. Tots els/les alumnes experimenten de forma cooperativa amb companys de diferents edats. Resolen les hipòtesis plantejades pels mestres treballant en equip. Aprofitant allò que es diu “la zona de desenvolupament proper”, és a dir el fet provat que, allò que un no sap fer, ho pot arribar a saber fer, o a entendre, amb l’ ajuda de l’ altre. Als tallers, s’ utilitzen materials divertits, diferents als del treball quotidià a l’ aula i es posen en joc recursos diversos i molt interessants tot contrastant diferents punts de vista. A més a més, ja sabeu la dita : “la paciència és la mare de la ciencia”. Així, a banda del treball científic, es treballen també múltiples valors.

Durant la semana també es fan tallers i racons matemàtics, per nivells i a l’ aula, amb l’ objectiu de vivenciar i donar significat real als continguts d’ aquesta àrea resolent enigmes i problemes de forma manipulativa.

Bona Setmana de la Ciència 2017 a tothom!

Direcció Escola El Turó