SANTA CECÍLIA 2017

El 22 de novembre és el dia de Santa Cecília, patrona de la música.

Cecília de Roma, que així es deia la noia, va ser nomenada pel Papa Gregori XIII patrona de la música el 1594. El fet més probable és que Cecília debía tocar algún instrument musical d’ acord amb els costums i tradicions de les famílies patrícies romanes, potser la lira, la cítara, o algún tipus d’ arpa de les que utilitzaven les dames de la societat romana. De fet, molts quadres la representen tocant l’ orga i altres instruments musicals. Els seu esperit sensible i apassionat per l’ art musical la va fer esdevenir el símbol de la música. Aquest dia es commemora a Orient i Occident.

A l’ escola fem dos concerts : hem convidat la coral jove de l’ Escola de Música de la Vall del Tenes , a qui agraim molt la seva participació a la nostra festa. Els rebrem el dia 20 de novembre! D’ altra banda, seguint la tradició iniciada a l’ escola els anys noranta, els nostres alumnes que estudien música a diferents escoles en horari extraescolar, oferiran un concert per als seus companys el dia 22 de novembre per a mostrar el seu talent i esforç. Esperem gaudir tots plegats d’ aquest llenguatge universal, que és la música, i despertar les sensibilitats dels possibles nous músics!

Direcció Escola El Turó