HOTEL D’INSECTES

Avui ha vingut la Helena, mare de la Martina i l’Aina, a l’escola. Ella és biòloga i li encanten els insectes. Gràcies a un ajut FEADER (Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural) del Parc Natural de l’Alt Pirineu al Col·lectiu Eixarcolant, al mes de juny, la Helena ens va venir a portar un hotel d’insectes. Allí ens va explicar un munt de curiositats sobre aquests animalets tan petits i amb una funció molt important, la de pol·linitzar.

Des del més petit fins al més gran hem anat observat els inquilins que viuen o han viscut al nostre hotel i hem vist com alguns s’havien instal·lat. No hi han gaires perquè el vam rebre una mica tard. Però estem segures que la propera primavera segur que tindrem molts visitants.

Ha estat una activitat molt interessant i amb unes aportacions per part de la Helena molt gratificant que ha fet interaccionar als alumnes amb preguntes molt curioses, com per exemple: Només poden pol·linitzar una sola flor? Es barallen les abelles per una flor? Què passa si no es pol·linitza aquella flor? Quin son els millors pol·linitzadors?