Curiositats a la natura

Sovint quan sortim a passejar pels entorns de l’escola i pels llocs on ens escapem de tant en tant, ens trobem amb coses que ens criden molt l’atenció. I quan més hi anem aprofundint, més preguntes ens apareixen d’allò que veiem a davant nostre.

Aquest curs hem fet diverses sortides on hem pogut observar l’entorn, i avui us volem ensenyar algunes d’aquestes curiositats que ens hem trobat. En alguns dels casos encara ens van sorgint preguntes sobre el tema, i us convidem a dir la vostra sobre el que us desperti.

Aquests bonys són animals, que es diuen paràsits i quan entren en un arbre surt això.

Grill: El grill a Europa, ha sigut molt buscat per poder escoltar el seu cant.

Vespes: Les vespes es diferencien de les abelles per un abdomen inferior punxegut i la seva cintura estreta.

Saltamartí: Els seus depredadors són els ocells i les aranyes. En tot el món existeixen més de 10.000 espècies de saltamartí.

Aranya vespa: Les aranyes vespa són unes de les poques espècies que tenen nom popular, degut al seu abdomen de 2 cm de mida.

Eruga de l’esfinx de la lletera: Normalment es troba a prop d’una planta que es diu lletera.

Pregadéu: A la fi de l’estiu surten a aparellar-se, és un insecte ben preparat per la caça.

Les mosques saballoneres tenen especial predilecció per les carns, que localitzen de seguida i sembren grapats d’ous disposats acuradament a les parts més toves.

La mosca de la fruita és un insecte holometàbol, això vol dir que passa per; ou, larva, crisàlide i adult.

El cranc americà és una espècie invasora, les femelles poden arribar a pondre més de 500 ous.

Ens voleu ajudar a trobar més curiositats?