ACTIVITATS FINAL DE CURS

PROGRAMA

NIT A L’ESCOLA: Pizzes, futbol, piscina, Scary Show i un bon esmorzar… L’alumnat de 6è ha gaudit d’una nit màgica a l’escola, plena de diversió i bons moments.

Una experiència per recordar!

-TEATRE:

  • HOME SWEET HOME, obra inspirada amb el conte Meerkat Mail d’Emily Gravett, i protagonitzada pels infants de TERCER.  Celebrem l’esforç, la implicació i la confiança en l’expressió oral, tot valorant que participar davant del públic és una oportunitat per aprendre, créixer i guanyar seguretat.

-COMIATS:

  • COMIAT Júlia
  • COMIAT SISÈ, conduït pels infants de CINQUÈ: Kahoot de “Vadmestres”, Teatre ” Carpeta dels Bons Records” i entrega de Bandes, Diplomes i birrets!
  • ORLES SISÈ

-A L’AIGUA:

  • Tothom a les PISCINESInflables a dojo!

Activitats Final de Curs de Escola Alfred Potrony

🏊‍♂️ Educació Física a la Piscina: aprenentatge, tècnica i diversió!

Durant aquestes últimes setmanes de curs, l’alumnat de cicle mitjà i cicle superior ha gaudit de les sessions de natació a la piscina pública del poble. Una activitat molt esperada que combina esport, tècnica i convivència en un entorn privilegiat i ben proper a l’escola.

Al llarg de les sessions, els nois i noies han treballat els principals estils de natació:

  • Crol, millorant la respiració i la coordinació de braços i cames.
  • Esquena, posant atenció a la flotació i a la postura del cos.
  • Braça, un estil que requereix precisió, ritme i control del moviment.

A més de perfeccionar la tècnica, també han practicat diferents salts a l’aigua, perdent la por, guanyant seguretat i descobrint noves maneres de moure’s en aquest medi.

I, com no podia ser d’altra manera, en els moments de temps lliure han pogut gaudir del waterpolo, un joc que fomenta el treball en equip, l’estratègia i la cooperació, tot mantenint un ambient divertit i molt participatiu.

Aquesta activitat no només reforça les habilitats motrius i la condició física, sinó que també ajuda l’alumnat a desenvolupar autonomia, responsabilitat amb el material i confiança en les pròpies capacitats. Tenir la piscina tan a prop és un privilegi que ens permet aprofitar al màxim aquest recurs i convertir cada sessió en una oportunitat d’aprenentatge i creixement.

Guaiteu com s’ho passen els alumnes de cicle mitjà i superior!

 

Comiat JAUME i ROGER!

El Jaume i el Roger, futurs mestres d’Educació Física i d’Anglès, ens han acompanyat durant aquests mesos participant en totes les activitats i experiències de l’escola.

Ha estat un plaer compartir aquest temps amb ells, aprenent plegats i gaudint d’aquest viatge compartit!

Us desitgem molta sort i fins una altra!

MOLTES GRÀCIES!

 

Ciència al Mercadal – FIRA STEAM

La Ciència al Mercadal – FIRA STEAM és una jornada educativa que transforma places com la del Mercadal de Balaguer en un gran espai ple d’experiments i descobertes científiques.

L’objectiu principal és despertar l’interès per la ciència, la tecnologia, l’enginyeria, l’art i les matemàtiques (STEAM) d’una manera divertida i pràctica.

Els veritables protagonistes són l’alumnat de diferents escoles, des d’infantil fins a batxillerat, que expliquen i mostren els projectes i experiments que han preparat durant el curs.

Durant la fira es poden veure experiments en directe, reptes de robòtica i tallers interactius que ajuden a fomentar la curiositat, la creativitat i l’esperit crític.

Aquesta iniciativa està organitzada habitualment dins la Setmana de la Ciència, i compta amb l’impuls dels CRP de la Noguera i el suport de diferents institucions educatives i municipals, reafirmant el compromís amb una educació innovadora i de qualitat.

L’alumnat de 2n, 3r i 4t ha anat en tren fins a Balaguer per participar en aquesta activitat,
exposant EXPRIMENTS treballats durant el curs i participant d’altres experiments mostrats per altres escoles.
Cliqueu aquest collage per gaudiu de les FOTOS!
MOLTES GRÀCIES!

SANT LLORENÇ i TÉRMENS!

– Sortida a Sant Llorenç

L’alumnat de Cicle Superior: 5è i 6è va gaudir d’una sortida molt especial a Sant Llorenç. El trajecte amb tren va ser una experiència divertida i emocionant per a tots i totes. Un cop allí, van fer una volta al llac, tot observant el paisatge i compartint una jornada de convivència a l’aire lliure.

– Caminada orientativa per Térmens

L’alumnat d’I3, I4, I5, 2n, 3r i 4t va participar en una caminada orientativa pels carrers de Térmens. Seguint un plànol, havien de trobar diferents espais del poble i descobrir els 7 globus de colors amagats: l’Ajuntament, la Plaça del Molí, el Park Skate, l’Església de Sant Joan, el Canal, la Pista de Cursa i l’Escola. Va ser una activitat molt engrescadora que va combinar orientació, treball en equip i descoberta de l’entorn.

Comiat de l’Àlex!

Després de més de cinc anys compartint migdies, jocs i moments inoblidables, ens acomiadem de l’Àlex, monitor de menjador que ha estat una peça molt estimada de la nostra escola. La seva dedicació, paciència i bon humor han deixat empremta en infants i companys, convertint cada estona al menjador en una experiència educativa i plena de valors.

Gràcies, Àlex, per tot el que has aportat i per la teva manera tan especial d’acompanyar els nens i nenes en el seu dia a dia.

Et desitgem molta sort en aquesta nova etapa!

Concurs Literari de la Bibliotreca

La biblioteca de l’escola ha organitzat un nou concurs literari de PRIMAVERA adreçat a tot l’alumnat, des d’I3 fins a 6è. Cada nivell ha participat amb una proposta adaptada a la seva edat, des de dibuixos amb petites frases fins a la creació de contes i textos originals. El jurat ha valorat la creativitat, l’esforç i la presentació dels treballs.

Els guanyadors d’aquesta edició han estat: Halimatou (I3), Berta (I4), Paula (I5), Índia (2n), Sebastià (3r), Núria (4t), Bruna (5è) i Maria (6è).

Enhorabona a tots i totes per fer volar la imaginació i omplir el paper de màgia!

Clicar damunt del CARTELL!!

COLÒNIES A VALLCLARA!

Les colònies a Vallclara han estat una experiència molt enriquidora per a tot l’alumnat, des d’I3 fins a 6è. Els cursos de 4t, 5è i 6è hi van passar dues nits, mentre que I3, I4, I5, 2n i 3r hi van estar una nit. La distància des de Térmens va resultar molt adequada, facilitant un desplaçament còmode.

Les instal·lacions ens van sorprendre molt positivament: habitacions confortables amb bany inclòs i espais ben cuidats. Pel que fa als àpats, han estat variats i de bona qualitat.

Les activitats han girat al voltant de la temàtica de la Festa Major, en connexió amb el nostre projecte interdisciplinari “Arrels de Festa”. Hem gaudit d’una gran varietat de propostes com l’excursió a la Balma, la Fira d’artesania, el concurs d’andròmines, el mundialet d’esports, circ, batucada, cucanyes, espectacles de carrer i una animada discomòbil. Totes han estat molt ben organitzades i adaptades als diferents nivells.

Cal destacar també la gran tasca dels monitors, que han acompanyat i dinamitzat les activitats amb professionalitat i entusiasme. En conjunt, unes colònies molt ben valorades que segur que recordarem amb il·lusió.

Clicar damunt dels LINKS per visionar les SUPERFOTOS!

Colònies Vallclara de Escola Alfred Potrony

Fira dels SOMNIS

L’escola Alfred Potrony ha participat en el Bosc dels Somnis de la Fira dels Somnis a Balaguer amb la creació de dos mòbils gegants elaborats amb materials reutilitzats. Aquesta proposta ha fomentat la creativitat i el reciclatge entre l’alumnat, que ha contribuït a omplir aquest espai màgic i immersiu de color, moviment i imaginació dins d’un projecte solidari i col·laboratiu.

 

SANT JORDI !!!

Enguany hem avançat la celebració de Sant Jordi, perquè estarem de COLÒNIES!

Per aquesta celebració a l’escola hem gaudit d’una jornada plena d’activitats compartides amb molta il·lusió. Hem fet l’intercanvi de llibres i l’apadrinament lector, fomentant el gust per la lectura i els vincles entre l’alumnat. També hem rebut la visita dels padrins i padrines del poble, que han ofert una bonica sessió de conta contes.

La jornada s’ha completat amb el Cafè de l’Artista, un espai de trobada amb les famílies, que han pogut comprar pastissos, roses de sabó, crispetes i altres productes elaborats per col·laborar amb el projecte d’emprenedoria de l’alumnat de 6è.

Una celebració de Sant Jordi viscuda amb cultura, convivència i comunitat!

I un fort aplaudiment per: Manel i Juanito, Pepe i Pepita (Padrina de l’Odei, Índia i Nil), Eva i Fausto (Padrins de la Paula i Clàudia), Dolors (Padrina del Liam), Elena (Padrina del Max i la Thaís). i Conxi (Padrina de l’Oti) i Rosa Mari (Padrina de la Clara).

Clicar damunt dels links per visionar les FOTOS de la jornada!

Sant Jordi Instagram Post de Escola Alfred Potrony