Dia Mundial DE L’Activitat Física al carrer

Avui, 14 d’abril, hem celebrat el Dia Mundial de l’Activitat Física al carrer amb una jornada plena d’activitat, salut i convivència. Tot l’alumnat del centre ha participat en una caminada pels horts de la vora del riu, gaudint de l’entorn natural i fomentant hàbits de vida saludables.

Per acabar el matí amb energia i bon ambient, ens hem trobat a la plaça de l’Ajuntament, on hem compartit una divertida sessió de zumba. Ritme, somriures i molta participació han estat els protagonistes d’aquesta activitat col·lectiva.

Una jornada fantàstica per recordar la importància de l’esport com a eina de benestar i cohesió!

MOLTES GRÀCIES LAURA!

GEGANTS I CAPGROSSOS DE TÉRMENS

PROJECTE GEGANTS I CAPGROSSOS DE TÉRMENS

Després de realitzar el projecte sobre “Les orenetes“, vam escollir fer un projecte sobre “Els gegants i  Capgrossos” de Térmens.

Ara ja els coneixem i sabem com es diuen: Reina Aurembiaix i Rei Ermengol, els pagesos Marieta i Josepet, gegantona Llibertat, Cuca-fera, capgrossos: Serafí i Tecla, Sebastià i Maria.

També hem après com es fan, amb quin material, com són, que pesen 30 o 40kg aproximadament, que cal ser molt fort per portar-los… Actualment hi ha la Colla GeganteraPota Arromangada” que fan sortides, trobades de gegants a altres pobles on porten els gegants Marieta i Josepet, amb un remolc de color rosa i el logo de la colla, i van acompanyats pels grallers i timbalers del poble.

Hem après els seus noms, retallat i enganxat; els hem dibuixat, fet amb plastilina, amb peces de construcció…Hem vist petits vídeos sobre Trobades Geganteres, el Titó i els gegants… Hem llegit contes i hem vist llibres sobre els gegants, capgrossos i vestiari català. Ens hem fet uns capgrossos molt bonics i els hem fet ballar a la cloenda del projecte interdisciplinari (S.A.): “Arrels de festa” de l’escola.

Si volem ser de la colla gegantera només cal anar a l’Ajuntament de la vila o parlar amb qualsevol membre de la colla per apuntar-vos i passar molt bones estones.

Aquí us deixem algunes fotos on podreu veure algunes activitats, visites… que vam fer per descobrir i conéixer els gegants i capgrossos de la nostra vila de Térmens.

COSMOFRUITA

L’alumnat de 4t, 5è i 6è ha realitzat una sortida a l’espai Cosmofruita de Lleida, una experiència educativa i sensorial que els ha apropat al món del sector fruiter. A través de diferents activitats ( elaboració d’un menú saludable, fer una compra online, reciclar de forma selectiva segons els contenidors, Escape Room…) han pogut conèixer la cadena de valor de la fruita, des del camp fins al consum, així com la importància dels sectors implicats.

La visita també ha servit per conscienciar-nos sobre aspectes clau com l’estacionalitat, la sostenibilitat, el consum de proximitat i la reducció del malbaratament alimentari. Mitjançant propostes interactives, l’alumnat ha reflexionat sobre les seves decisions quotidianes i l’impacte que aquestes tenen en la salut, el medi ambient i la societat.

Amb la fruita com a fil conductor, Cosmofruita posa en valor el sector primari com a motor econòmic i element essencial del nostre territori, tot recuperant coneixements i tradicions que formen part de la nostra identitat. Aquesta experiència ha contribuït a transformar la mirada dels nostres infants envers els aliments i a fomentar hàbits més responsables i sostenibles.

MOLTES GRÀCIES AFRUCAT!

Trobada Esportiva C. MITJÀ

Avui  Balaguer ha acollit la VI Trobada de Jocs Tradicionals de les Escoles Rurals de la Noguera, una jornada esportiva dirigida a l’alumnat de C. Mitjà (3r i 4t) de la comarca i organitzada pel Consell Esportiu de la Noguera.

Han assistit 235 participants de 22 escoles competint en jocs tradicionals com:

  • Jocs manipulatius: xapes i patacons
  • Jocs amb pilota: cementiri
  • Jocs de corda: tira-soga i saltar
  • Jocs de llançament: bales i pedretes
  • Jocs de velocitat: la cadena i cara i creu i altres més!

S’ho han passat superbé, cliqueu i ho veureu!

Activitats Fi 2n Trimestre

Aquest trimestre ple d’aventures com : Projecte Interdisciplinari ARRELS de FESTA, Trobades Esportives, Sortides, Tallers i … moltes coses més, s’ha acabat representant  l’obra de teatre anomenada “Els Caragols i l’herba de Poliol” per l’alumnat d’Infantil

i preparant i menjant MONES de tots els colors! 

Cliqueu damunt dels enllaços per gaudir de FOTOS I VÍDEOS!

Pasqua 25-26 de Escola Alfred Potrony

Agents Rurals a l’escola!

Avui els AGENTS RURALS ens han fet una xerrada a lalumnat de primària sobre les aus rapinyaires i carronyaires que viuen a la nostra zona!

La comarca de la Noguera, amb espais com el Montsec, acull  aus rapinyaires com: l’àliga daurada, el falcó pelegrí o el duc i carronyaires com: el voltor comú o el trencalòs. Els Agents Rurals han destacat el seu paper clau en l’equilibri natural, tant com a depredadores com en la neteja del medi.

Clica damunt i a volar!

Moltes gràcies!

Celebració XXII Certamen Lectura en Veu Alta

La Fundació Enciclopèdia Catalana i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya organitzen el XXII Certamen Nacional Infantil I Juvenil de Lectura en Veu Alta.

Aquest dimecres 25 de març s’ha celebrat les semifinals de la Noguera al teatre municipal de Balaguer, participant per C. Mitjà: Thaïs Llubes Bascuti (4t) i Nàdia Casals Halicka (4t Suplent) i per C. Superior: Paula Bañeres Fernàndez  (6è) i Bruna Trullols Josa (5è Suplent).

Any rere any, és una gran satisfacció poder formar part d’aquest certamen, més enllà dels resultats finals, ja que representa una experiència enriquidora per al nostre alumnat.

Clica damunt de la foto, i podràs gaudir d’aquest magnífic acte!!!

Un fort aplaudiment!