Teatre 4t: Llegenda de Sant Jordi!

L’alumnat de 4t curs ha emocionat tota la comunitat educativa amb la representació teatral de la Llegenda de Sant Jordi. Amb molta il·lusió, esforç i creativitat, els nens i nenes han donat vida a aquesta història tan estimada, demostrant les seves habilitats artístiques i el gran treball en equip realitzat.

Ha estat una actuació plena de màgia i entusiasme que ens ha fet gaudir d’una tradició ben arrelada a la nostra cultura.

Enhorabona a tots els participants per aquesta fantàstica posada en escena!

Cliqueu damunt enllaç per gaudir de FOTOS i VÍDEO!

Còpia de Moltes gràcies! de Escola Alfred Potrony

Comiat de l’Àlex!

Després de més de cinc anys compartint migdies, jocs i moments inoblidables, ens acomiadem de l’Àlex, monitor de menjador que ha estat una peça molt estimada de la nostra escola. La seva dedicació, paciència i bon humor han deixat empremta en infants i companys, convertint cada estona al menjador en una experiència educativa i plena de valors.

Gràcies, Àlex, per tot el que has aportat i per la teva manera tan especial d’acompanyar els nens i nenes en el seu dia a dia.

Et desitgem molta sort en aquesta nova etapa!

Concurs Literari de la Bibliotreca

La biblioteca de l’escola ha organitzat un nou concurs literari de PRIMAVERA adreçat a tot l’alumnat, des d’I3 fins a 6è. Cada nivell ha participat amb una proposta adaptada a la seva edat, des de dibuixos amb petites frases fins a la creació de contes i textos originals. El jurat ha valorat la creativitat, l’esforç i la presentació dels treballs.

Els guanyadors d’aquesta edició han estat: Halimatou (I3), Berta (I4), Paula (I5), Índia (2n), Sebastià (3r), Núria (4t), Bruna (5è) i Maria (6è).

Enhorabona a tots i totes per fer volar la imaginació i omplir el paper de màgia!

Clicar damunt del CARTELL!!

Participem als mSchools Awards 2026 amb un projecte molt especial

Estimades famílies,

Ens fa molta il·lusió compartir amb vosaltres que el projecte Històries que no surten als llibres, creat pels alumnes de 5è i 6è, ja és públic i forma part dels mSchools Awards 2026. Ha estat un treball intens i emocionant: hem investigat la història del poble, hem parlat amb avis, hem consultat fotografies d’arxiu i hem recorregut els espais que conserven memòria.

El resultat és una ruta digital amb 16 punts geolocalitzats, amb pòdcasts, vídeos, infografies, dibuixos i textos creats pels mateixos alumnes.

Compartim amb vosaltres els materials principals:

  • 🎬 Vídeo presentat al concurs
  • 🗺️ Mapa interactiu del projecte
  • 🌐 Web del projecte, oberta a tothom

Volem donar les gràcies a totes les famílies pel vostre suport, a l’Ajuntament pel material i, molt especialment, al Joan i als avis que han compartit records i vivències que han fet possible reconstruir aquesta història.

Ara que tot el material digital és públic, esperem que el gaudiu tant com nosaltres i que us resulti tan interessant com ha estat per als alumnes de cicle superior crear-lo.

 

  • 🎬 Vídeo presentat al concurs

 

  • 🗺️ Mapa interactiu del projecte

  • 🌐 Web del projecte, oberta a tothom, cliqueu a la imatge 

 

I-3 i I-4: LA PRIMAVERA I ELS COLORS

LA PRIMAVERA I ELS COLORS!

Els/les alumnes d’I-3 i d’I-4 s’inicien en un nou projecte a partir del retorn de les orenetes i parlem de la primavera. Entre dites i poemes, fem una sortida al marge esquerra del Riu Segre que passa per la nostra vila. Observem el paisatge i ens adonem que hi ha molts colors, la Primavera ja és aquí! Els arbres treuen fulles i alguns alguna flor com l’ametller. Les roselles, les malves, els rosers i altres plantes ja es deixen veure. I llavors ens preguntem: d’on surten aquests colors? Com acolorien o pintaven abans sense retoladors, colors de plastidecor o de fusta?

Fem experiments i ens adonem que hi ha fruites que taquen o pinten com els fresons o maduixes o el raïm negre… dels nostres esmorzars. Ens agraden els colors i comencem a pintar flors utilitzant diferents estris (canyes de plàstic, tubs de paper de vàter, fils de les panotxes de panís, taps de suro, pinzells, esponges…), també retallem papers de diferents colors i els enganxem fent un collage de la primavera. Fem màgia barrejant pintures i ens ho passem d’allò més bé!

Amb els robots busquem flors per ajudar a les abelles a agafar nèctar i pol·len. Els Tale-Bot Pro volen fer un ram de flors i escullen quines agafar.

Escrivim el nom d’algunes flors i/o plantes, les comptem, les classifiquem i les repartim.

Observem l’entorn amb diferents lupes de colors, tot és molt més bonic!

Aquí us deixem algunes fotos que hem fet mentre treballavem Els colors de la primavera!

COLÒNIES A VALLCLARA!

Les colònies a Vallclara han estat una experiència molt enriquidora per a tot l’alumnat, des d’I3 fins a 6è. Els cursos de 4t, 5è i 6è hi van passar dues nits, mentre que I3, I4, I5, 2n i 3r hi van estar una nit. La distància des de Térmens va resultar molt adequada, facilitant un desplaçament còmode.

Les instal·lacions ens van sorprendre molt positivament: habitacions confortables amb bany inclòs i espais ben cuidats. Pel que fa als àpats, han estat variats i de bona qualitat.

Les activitats han girat al voltant de la temàtica de la Festa Major, en connexió amb el nostre projecte interdisciplinari “Arrels de Festa”. Hem gaudit d’una gran varietat de propostes com l’excursió a la Balma, la Fira d’artesania, el concurs d’andròmines, el mundialet d’esports, circ, batucada, cucanyes, espectacles de carrer i una animada discomòbil. Totes han estat molt ben organitzades i adaptades als diferents nivells.

Cal destacar també la gran tasca dels monitors, que han acompanyat i dinamitzat les activitats amb professionalitat i entusiasme. En conjunt, unes colònies molt ben valorades que segur que recordarem amb il·lusió.

Clicar damunt dels LINKS per visionar les SUPERFOTOS!

Colònies Vallclara de Escola Alfred Potrony

Fira dels SOMNIS

L’escola Alfred Potrony ha participat en el Bosc dels Somnis de la Fira dels Somnis a Balaguer amb la creació de dos mòbils gegants elaborats amb materials reutilitzats. Aquesta proposta ha fomentat la creativitat i el reciclatge entre l’alumnat, que ha contribuït a omplir aquest espai màgic i immersiu de color, moviment i imaginació dins d’un projecte solidari i col·laboratiu.

 

SANT JORDI !!!

Enguany hem avançat la celebració de Sant Jordi, perquè estarem de COLÒNIES!

Per aquesta celebració a l’escola hem gaudit d’una jornada plena d’activitats compartides amb molta il·lusió. Hem fet l’intercanvi de llibres i l’apadrinament lector, fomentant el gust per la lectura i els vincles entre l’alumnat. També hem rebut la visita dels padrins i padrines del poble, que han ofert una bonica sessió de conta contes.

La jornada s’ha completat amb el Cafè de l’Artista, un espai de trobada amb les famílies, que han pogut comprar pastissos, roses de sabó, crispetes i altres productes elaborats per col·laborar amb el projecte d’emprenedoria de l’alumnat de 6è.

Una celebració de Sant Jordi viscuda amb cultura, convivència i comunitat!

I un fort aplaudiment per: Manel i Juanito, Pepe i Pepita (Padrina de l’Odei, Índia i Nil), Eva i Fausto (Padrins de la Paula i Clàudia), Dolors (Padrina del Liam), Elena (Padrina del Max i la Thaís). i Conxi (Padrina de l’Oti) i Rosa Mari (Padrina de la Clara).

Clicar damunt dels links per visionar les FOTOS de la jornada!

Sant Jordi Instagram Post de Escola Alfred Potrony

SEGON a CANTAR!

L’alumnat de 2n ha participat en la cantata La Clika al Teatre L’Amistat de Mollerussa, una experiència musical compartida amb altres escoles que ens ha fet gaudir moltíssim.

Ha estat una activitat molt especial, plena de música, emocions i valors com el respecte, la convivència i el treball en equip. Els infants ho han viscut amb molta il·lusió i han fet una actuació fantàstica!

Estem molt contents i contentes d’haver format part d’aquest projecte tan enriquidor.

La Clika és un projecte educatiu i musical que fomenta el cant coral en català a primària mitjançant una cantata sobre valors com l’amistat o l’ecologisme. A través de les aventures de diversos personatges, l’alumnat aprèn cançons que culminen en un espectacle en viu. L’èxit del projecte ha donat lloc també a una sèrie d’animació.

Un fort aplaudiment per:

DRAGOS, ARNAU, BLAU, CLÀUDIA, MARIA, GINA, PERA, MICHEL, THAÍS, ELNA, ÍNDIA, ZOE i…

la nostra mestra de Música,

NÚRIA!

😍👏👏👏😍