Treballem amb l’ornitòleg Sergi Sales

El passat 8 de novembre, l’aire de la nostra escola es va carregar amb l’expectació i l’emoció que només els ocells en vol poden inspirar. El motiu d’aquesta alegria va ser la visita d’en Sergi, un apassionat ornitòleg que va dedicar el seu matí a ensenyar als nostres alumnes del Cicle Inicial i del Cicle Mitjà el món fascinant de l’ornitologia.

Des del matí ben aviat, amb les primeres llums de la jornada, els nostres curiosos alumnes del Cicle Inicial van ser els primers a rebre les sàvies paraules d’en Sergi. De 9 a 10:40 h, aquest expert va teixir una xarxa d’històries, dades i curiositats que van capturar la imaginació dels nostres joves estudiants, mostrant-los la bellesa i la complexitat de la vida dels ocells que ens envolten.

Seguint amb el mateix entusiasme, els alumnes de Cicle Mitjà es van unir al viatge des de les 10:45 fins a les 13:00 h. Van poder gaudir d’una experiència mà a mà amb l’ornitologia pràctica: en Sergi els va explicar com i per què els científics agafen ocells per estudiar-los, des de l’anellament fins a la presa de dades com el pes i la salut.

L’apoteosi de la jornada va arribar quan tant els nens i nenes del Cicle Inicial com els del Mitjà van tenir l’oportunitat de participar en una de les activitats més esperades: l’alliberament d’ocells. Amb els cors bategant d’emoció i les mans actuant amb delicadesa, els nostres estudiants van experimentar el profund respecte que en Sergi té cap a aquestes criatures, alliberant-les al cel amb un nou entendre de la seva importància en el món natural.

La visita d’en Sergi no va ser només una lliçó d’ornitologia; va ser una lliçó de vida. Va ensenyar als nostres alumnes el valor de la cura i l’estudi de la naturalesa, el respecte cap a tots els éssers vius i la importància de preservar i comprendre l’entorn que ens envolta.

Gràcies, Sergi, per obrir els ulls i els cors dels nostres alumnes a la bellesa dels ocells i la seva conservació. Sense cap dubte, el teu vol per la nostra escola ha deixat una empremta inesborrable.