Espai de lògica

Abans de que es decretés el confinament vàrem tenir temps d’acabar els espais dels grans i tothom hi va poder passar. En el cas de matemàtiques les propostes giraven en torn la lògica.

En la primera sessió es va deixar lliure i l’alumnat podia anar provant els materials que s’oferien, això sí, un cop triaven no el podien deixar fins que no es feia el canvi. D’entre totes les propostes l’estrella va ser el joc ‘Set’. Un joc de taula que posa a prova l’agilitat mental i visual per formar grups de cartes amb patrons concrets, tot un repte ben divertit!

La segona sessió es va dedicar a fer sèries lògiques amb el que es coneix com blocs lògics. En grups, primer agrupaven les peces segons els criteris que creguessin intentant posar en practica l’habilitat d’escoltar i suggerir amb respecte. Seguidament, es proposava que ordenessin les peces seguint uns patrons concrets que havien d’entendre Tot un repte de resolució de problemes i lògica i sempre en grup i mitjançant el diàleg. Finalment, tenien l’oportunitat de posar l’altre grup a prova creant el seu propi patró que aquests havien de resoldre.

 

 

2 comentaris

  1. Mariona Hernandez Aguilar

    hola sóc la mariona i aquests dies de confinament he fet: Un horari com el de la classe no, pero similar per no perdre el fil, i anar seguin mes o menys lo que feiem a classe, Juntament amb això tambe he fet tot un matí de feinetes i d’altres coses, i les tardes feiem mes esport, ballar…
    Un dia tot mirat la televisió vaig veure un programa que fan menjars i em vaig inspirar i vaig copiar el; MINI PASTÍS DE XOCOLATA AMB PLÀTAN, o bé LA MECEDÒNIA DE FRUITES AMB XOCOLATA DESFETA PEL DAMUNT. Bé despres de tot aixo sempre ajudava a la mare a renar plat,la roba bruta a la rentadora…
    lo que mes m’ha apassionat és el llibre den cornèlius i el rebost d’impossibles, com que m’ha agradat tant doncs i m’ha apassionat tant doncs estic intentant adaptarlo a la meva inspiració!
    i a part de aixo tambe us vull explicar que jo i la meva mare ens hem inventat una rodeta amb 29 reptes esportius i artistics, cada dia en fem 2 o 3 i ens ho passem super bé!!!
    us recomano molt:
    – que us feu una pròpia rodeta i amb un altre full escriviu els reptes que decidiu a casa vostre!
    – i us recomano una cosa que no he explicat; aneu a una pàgina web que es diu koalatext i allà hi apendreu moltissim sobre el tema anglès!!!
    bé que acabeu de passar un bon confinament i fins la pròxima! A reveure!!! Mariona Hernandez Aguilar 4rt

    1. Escola de Calders Autor de l'article

      Hola Mariona!
      Primer de tot dir-te que estic molt content de saber de tu, després de tants dies ja us trobem a faltar!
      Ja veig que estàs molt activa i que, encara més important, t’has organitzat molt bé.
      Que potser era el programa ‘Manduca’ el que et va inspirar? Està molt bé! Hi surten receptes i trucs molt interessants. Està molt bé participar a casa en les diferents feines que hi ha, sempre n’hi ha moltes!
      Estic content que t’hagi agradat el conte d’en Carles Sala, i encara més que en facis una adaptació! Què et sembla si ens la passes a ecoladecalders@escoladecalders.cat quan la tinguis acabada? M’agradaria molt veure-la. I potser et puc donar idees per fer-ne un llibre o un còmic o, fins i tot, dibuixos animats!
      Ens apuntem la idea de la rodeta, molt interessant per fer que cada dia tingui un al·licient.
      Segueix-nos informant que ens agrada saber de vosaltres.

      Una abraçada,
      Oriol

Respon a Mariona Hernandez Aguilar Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>