Els ambients d’aprenentatge representen una organització on l’infant es converteix en el constructor del seu propi aprenentatge a partir del joc, la investigació i les relacions amb els companys/es explorant amb llibertat segons els seus interessos i motivacions. Així, s’afavoreix el desenvolupament de les capacitats i els infants aprenen a:
- Ser i actuar d’una manera cada vegada més autònoma
- Pensar i a comunicar
- Descobrir i tenir iniciativa
- Conviure i habitar el món
COM ENS ORGANITZEM?
Actualment a l’aula d’Infantil hi podem trobar els ambients següents: l’ambient de joc simbòlic, els animals, els vehicles i rampes, la taula d’experimentació i la de llum, les construccions i minimons i l’artístic.
Cada infant escull lliurement l’ambient en el que vol participar i construir els seus aprenentatges, amb la consigna que no hi poden haver més de quatre nens/es.
Els materials dels ambients es van canviant tot sovint per generar noves propostes.
(Clicant a la foto podeu veure un recull d’imatges dels ambients)
Ambients 1r trimestre Ambients 2n trimestre