Per què la cuina?

Ara que estem a la meitat del curs, ens hem posat a reflexionar sobre el nom de la nostra classe. Per què vam escollir la cuina? Les respostes han estat variades, alguns els hi agrada jugar a la cuineta que tenim a la classe, altres els hi agrada ajudar a cuinar als grans i fins i tot n’hi ha, que els hi agrada el bon menjar!
Tenint en compte aquestes respostes, ens hem plantejat què ens agradaria treballar sobre la cuina i hem arribat a la conclusió que podem estirar dos fils. Per una banda, l’espai de la cuina com a tal, amb els seus electrodomèstics i estris, tan familiars però alhora tan desconeguts. I, per altra banda, el menjar, amb totes les seves dimensions, aliments, receptes i fins i tot el sentit del gust.
Com veieu, els nens i nenes d’I5 no fan les coses sense pensar, ho tenen tot molt ben lligat.

Pel que fa a la cuina, hem començat a parlar sobre els fogons, la nevera, la pica i el forn. Cadascú ha explicat el que sabia sobre aquests elements i hem resolt alguns dubtes que ens anaven sorgint, ja que parlant, ens hem adonat que a cada casa hi ha petites diferències sobre com és la cuina. La següent pregunta que ens ha sorgit és: I a l’escola hi ha cuina? Com serà? Cada dia es fa el dinar a l’escola per a molts nens i nenes! Haurem de fer una visita per a descobrir-ho!

Pel que fa als aliments, hem vist que els menjars estan fets de diferents aliments, la sopa no és un aliment, és el conjunt de diferents aliments junts. Un cop vam saber diferenciar els aliments dels menjars, vam preguntar-nos si tots els aliments eren iguals i així vam descobrir la roda dels aliments. Vam aprendre que alguns aliments donen energia com la pasta, altres proteïnes com la carn o la llet i d’altres vitamines com la fruita o la verdura. Vam decidir portar fulletons de promoció dels supermercats per poder fer un collage on classificàvem aquells aliments que ens anaven interessant.

A més, com a cuiners, hem decidit crear el nostre menú! De primer faríem una amanida verda variada amb enciam, tomàquet, ceba i pastanaga i de segon una pizza plena d’ingredients diferents, ens falta decidir les postres, estem pensant si posar-hi alguna cosa saludable o donar-nos un petit caprici i posar alguna cosa ben llaminera!
Us continuarem informant de les noves coses que descobrim i esteu atents i atentes que potser aviat us arriba alguna invitació a dinar!