Sortida de la Primavera

Aquest dijous 18 de maig la classe de la cuina hem decidit anar d’excursió a observar els canvis que es produeixen a la natura en primavera.

A la classe hem estat parlant sobre la primavera, i hem vist que és quan el sol comença a escalfar, creixen les flors i surten les abelles així que amb aquestes tres teories, hem sortit als jardins del costat de l’escola.

Hem anat caminant fins als jardins de Joan Brossa i el primer que hem pogut comprovar de primera mà ha estat que tot i que no era un dia molt solejat, quan ens hem posat a caminar ens hem hagut de treure la jaqueta. Primera hipòtesi comprovada.

De camí ja ens hem fixat que les plantes estaven molt més crescudes que quan vam anar a la tardor, però en apropar-nos al parc hem pogut corroborar que els colors que veiem eren molt diferents. Les fulles estaven verdes, les flors decoraven els jardins de blanc, groc, lila i altres colors i fins i tot en passar per un gessamí hem pogut olorar-ho. Segona hipòtesi comprovada, a la primavera han sortit tot de flors.

Ja només ens quedava resoldre la tercera de les nostres teories. Així que hem caminat fins a arribar a un hotel d’insectes en què hem observat que les formigues que hi vivien tenien molta activitat, però no hem pogut veure a cap abella. Començàvem a pensar que ens havíem equivocat amb això de les abelles fins que hem vist unes flors maquíssimes totes plenes d’abelles revolotejant. Ara sí! Les nostres tres teories sobre la primavera eren certes!

Ja que estàvem allà també hem aprofitat per aprendre alguna cosa nova. Ens hem trobat amb una espècie de cotó que queia dels arbres i parlant, entre tots hem descobert que allò era el pol·len i que per això les abelles sortien a la primavera, per menjar-se’l!! També hem après que gràcies a les abelles que van deixant el pol·len que se li enganxa en les seves potes, creixen noves flors.

Un cop havíem fet tot això ens mereixíem un descans així que hem parat a prop d’un riuet, on hem vist una granota, hem esmorzat i hem jugat una estona abans de tornar a l’escola amb la panxa plena de menjar i el cap ple de nous coneixements.

Us deixem un petit recull d’imatges per tal que vegeu com ens ha anat la sortida.