Una mica més de les panteres!

Després d’uns quants dies investigant i endinsant-nos en el descobriment que ens defineix com a grup classe, cada vegada són més els coneixements i els continguts que anem interioritzant. A la vegada, ens motiva i ens convida a aprendre més sobre les panteres.

Durant aquestes setmanes, hem realitzat diferents propostes relacionades amb les panteres. D’una banda, cada infant va escollir un tipus de pantera i amb plastilina la van crear. Amb les seves produccions i d’altres elements naturals que hem cercat al pati, hem creat a l’aula un racó. Encara està en procés, però poc a poc ens està quedant molt bonic! 

 

 

 

 

 

D’altra banda, han estat molts els nens i les nenes els que ens han portat diferents informacions relacionades amb la recerca que han fet a casa amb les seves famílies. Ens han explicat què mengen les panteres, com neixen i de què s’alimenten les seves cries. També ens han explicat les parts de la pantera i com són per dintre; ens encanta escoltar als nostres companys i companyes!! Estem molt atents i preguntem moltes coses per poder aprendre més! Aquests nous aprenentatges que els infants expliquen a la resta del grup els facilita poder connectar amb els coneixements previs i generar nous interrogants. 

Entre d’altres, una de les informacions que més els va cridar l’atenció va ser la petjada de la pantera. Vam estar conversant sobre les semblances i diferències entre ambdues petjades. Per poder descobrir-ho de manera més visual, vam pintar-nos el peu amb pintura i vam estampar la nostra petjada en un full. Alguns dels nostres companys i companyes de classe ens van dir que la petjada de la pantera mesurava 12 centímetres i això va fer activar les inquietuds de tots els infants. I la nostra? Quant mesura? Penseu que és més gran o més petita? Així que, un cop seques, cada nen i nena va mesurar la seva petjada i va anotar els centímetres que feia. Un cop més, donada la importància que té, ens retrobem a la rotllana per exposar, parlar i participar, tenint un paper actiu i facilitant que cada infant aprengui a pensar sol, sent ell o ella el protagonista del seu propi aprenentatge. 

 

Encara ens queden moltes coses per descobrir, investigar i aprendre junts!!!