Som les panteres!

Els primers dies a l’escola després de les vacances d’estiu van ser molt màgics. Tenien moltes  ganes de retrobar-se i van començar amb molta il·lusió i força. Eren tantes les ganes que tenien d’aprendre i d’investigar que, ja el segon dia, volien decidir quin seria el nom de la classe que els identifiqués. Designar un nom pel grup els dóna seguretat, els connecta com a grup i els ajuda a promoure la cohesió.

Per tant, vam iniciar la nostra assemblea on la conversa és sempre present a l’aula, i el diàleg és qui va conduint i reconduint allò que ens ocupa. Aquesta vegada, en relació amb el nom de la classe. Alguns infants van donar diferents idees: flors, arc de sant martí, tempesta i panteres. D’entre tots aquests, els nens i les nenes van anar posant el seu nom a sota de la imatge que havien escollit. Finalment, la majoria va decidir que la classe de P5 serien les panteres.

Un cop definit el nom ens toca descobrir, investigar i cercar un munt de coses relacionades amb aquest animal.

En primer lloc, vam tenir una gran conversa sobre diferents els coneixements que els nens i les nenes tenen. Aquest és un punt clau en tota la nostra recerca, ja que, a través de les converses, descobrim el plaer de comprendre i d’aprendre els uns dels altres.

Després, hem vist alguns documentals a l’aula per poder resoldre algunes inquietuds que teníem i, finalment, alguns infants han portat a l’aula uns treballs d’investigació que han realitzat a casa amb les seves famílies. Hem començat les exposicions i hem pogut veure que tot el grup de la classe està molt emocionat i interessat envers les presentacions que estan fent els seus companys i companyes.

Fins aquí una petita pinzellada del projecte de recerca que estem fent sobre les panteres. Us anirem informant del seu procés!