Hort escolar

L’hort escolar ajuda als nens i nenes a prendre consciència de la importància de conèixer i protegir els diversos ecosistemes naturals, a valorar l’esforç i la responsabilitat personal. A més, és una oportunitat que tenen d’apropar-los i d’ampliar el contacte amb l’entorn i la natura, alhora que ajuden a potenciar l’educació ambiental i a poc a poc fer-los adonar que les persones no estem aïllades de la natura, sinó que formem part d’aquest ecosistema.

A principi de curs, els infants van començar a familiaritzar-se amb l’hort i van conèixer l’Svetlana que s’encarrega de conduir les propostes que duem a terme allà. A p3 ajuda la Núria i a p4 i p5 el Sergi. Un cop van saber quina era la seva parcel·la de treball van començar a netejar el tros, ja que calia que estigués net i lliure de males herbes per tal que el que plantessin creixés sa i fort. Després li van afegir les vitamines i, amb aquesta primera part acabada, van plantar cadascú les seves hortalisses. A més, els infants han descobert que a l’hort hi conviuen molts insectes, així que van fer una gimcana per tal de trobar-los i parlar sobre aquests.

L’hort ens dona possibilitats per fer un treball interdisciplinari on l’alumnat participa en les diferents activitats que se’ls proposa relacionades amb la natura. A més de plantar hortalisses i tenir cura de l’hort, també és un espai on hi ha arbres fruiters i ornamentals i aprofitem diverses sessions per observar-los i fer activitats d’observació directa com dibuixos al natural, prendre nota dels canvis que fan a mesura que passa el temps, etc… També fem activitats relacionades amb els fruits que trobem en cada estació de l’any, com els cítrics, que toquem, olorem i tastem. En resum, aquest espai privilegiat del qual disposem, a més d’ajudar-nos a treballar el coneixement del medi natural, també ens ajuda a treballar la resta d’àrees d’aprenentatge, com el coneixement d’un mateix i els diferents llenguatges, com el de la llengua, les matemàtiques, la plàstica i el musical, fent així un treball globalitzat dels aprenentatges.

Us deixem un recull d’imatges per tal que vegeu com gaudeixen els infants en aquest espai!