Dia Internacional de la Dona

El 8 de març, el Dia Internacional de la Dona, vam aprofitar per dur a terme algunes propostes relacionades amb aquesta celebració, i així, sensibilitzar als infants en relació amb les desigualtats de gènere.
A l’escola tenim el deure d’educar a les nenes i als nens en la coeducació i igualtat d’oportunitats entre dones i homes. D’aquesta manera, intentem trencar amb els estereotips i costums sexistes de la nostra societat per tal que tots els infants se sentin respectats i en igualtat d’oportunitats.
Vam començar amb una conversa oberta envers per què es celebra aquest dia. Les nenes i els nens van fer aportacions i reflexions molt interessants que van donar lloc a un petit debat.
Després, vam explicar la història d’aquelles dones heroïnes que van fer possible canviar, a poc a poc, aquest món. Finalment, cada alumne, en un tros de cartolina lila el va decorar amb el símbol de la dona i van escriure un missatge dedicat a elles.
Amb tots aquests escrits vam crear un mòbil que hem penjat a l’aula per tal de recordar-nos que totes i tot som iguals independentment del nostre sexe.