CONVERSA AMB EL DOCTOR MIQUEL LLORENTE. RECERKIDS

Avui ens hem connectat a una videoconferència amb moltes altres escoles i hem escoltat al Doctor, primatòleg i etòleg, Miquel Llorente.

Hem après:

• Els primats poden ser daltònics i poden tenir les mateixes malalties que els humans.
    • El primat més estrany és el AYE-AYE (castellà), AI-AI (català).
    • Quan els últims dinosaures es van extingir, van començar a aparèixer els primats.
    • Els primats tenen MANS i UNGLES. La diferència entre una mona i un SIMI, és que els simis NO TENEN CUA.
    • Treure un primat del seu hàbitat porta conseqüències com ara: canvis d’humor, estrés, poden emmalaltir…,
    • Més d’un 60% dels primats estan en PERILL D’EXTINCIÓ.
    • Hi ha més de 200 ESPÈCIES de primats (goril·les, bonobos, ximpanzés, lémurs…,)
    • Nosaltres com a primats som una espècie jove, fa 200.000 anys.
    • Nosaltres, els humans, no descendim dels ximpanzés. Si no que es va desenvolupar 2 espècies: la família dels ximpanzés i la família dels humans.
    • La seva principal motivació per estudiar als primats, va ser conèixer al Dr. i primatòleg Jordi Sabater i Pi.
      “ Si observes coneixes, si coneixes estimes i si estimes protegeixes”

Jordi Sabater i Pi