Educació Infantil

A Educació Infantil l’objectiu principal és potenciar l’autonomia dels alumnes.

A tal fi, d’ençà que el nen entra a l’escola es prioritza el treball d’hàbits personals (d’ordre, d’higiene, d’alimentació, de treball….)  i socials.

Tenim molta cura en el procés d’adaptació dels més petits de P3: entrada progressiva, més assignació de personal, espais propis durant els períodes d’adaptació, portes obertes abans de l’inici de curs, entre altres.

Els aprenentatges propis del marc educatiu s’introdueixen progressivament de forma global a través de l’aprenentatge significatiu i partint  de l’interès de l’alumnat.

Es potencien els aprenentatges manipulatius i experimentals, procurant que l’infant sigui el protagonista dels seus propis aprenentatges.

Tot l’alumnat de la nostra escola realitza “ mitja hora de lectura diària”. Treballem tres grans blocs, lectura expressiva, comprensió lectora i gust per la lectura. Tot això d’una forma molt lúdica i entretinguda per a fomentar l’hàbit lector.

S’introdueix l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura  des de P-3 amb el reconeixement global del seu propi nom fins arribar a P-5 a la producció de petits textos lliures.

El llenguatge matemàtic el treballem basant-nos en la manipulació, l’experimentació i el raonament crític.

Introduïm:

  • La psicomotricitat, basada en el mètode Aucouturier, des de P-3, amb professorat especialista, de forma molt lúdica i entretinguda per a l’alumnat. En aquesta pràctica sempre hi ha dues persones a la sala.
  • Llenguatge musical des de P-4, amb l’especialista de música.
  • Llengua anglesa des de P-3, amb l’especialista d’anglès. Aquesta activitat és duu a terme un cop a la setmana i amb la classe desdoblada (meitat de la classe).
  • Racons de fustes i llums: Dediquem una sessió setmanal (mig grup) a realitzar activitats manipulatives on els infants projecten les seves idees de manera lúdica. Treballem conceptes de forma, de mida, qualitat dels materials, domini de l’espai …

Construir és una de les activitats més enriquidores en aquestes edats. A través del joc els infants investiguen, descobreixen i organitzen la realitat que ens envolta, experimenten i assagen noves formes de relacionar-se.

Realitzem sortides escolars dels temes treballats a l’aula. L’alumnat de P5 realitza colònies intercicles amb l’alumnat de 2n i 4t, per tal de fomentar la relació d’alumnes de diferents edats.

Celebrem la castanyada, es duu a terme el Concert de Nadal al TMC de la ciutat (on totes les famílies esteu convidades), carnestoltes (festa oberta a les famílies), Jornades Culturals, Sant Jordi ( Jocs Florals, festa oberta a les famílies), festa fi de curs…

Cada nivell disposa d’un bloc on es recullen  les diferents pràctiques educatives que es realitzen.

A la nostra escola mengem més fruita: l’escola participa en el programa intentant impulsar uns bons hàbits d’alimentació saludables en conveni amb el Departament d’Agricultura de la Generalitat de Catalunya.