Història

L’escola Cal Músic es va crear com a centre el curs 2004-2005, som un centre relativament jove, i encara tenim dins del nostre ideari la màxima que ens va moure a implicar-nos en aquest projecte tan engrescador de tirar endavant un nou centre.

El nom “Cal Músic” ve d’una llarga tradició històrica de la nostra població i correspon al nom d’una masia que estava ubicada als terrenys propers a l’actual edifici. Tal i com recull en un article Vicenç Vilà i Armadans a la revista “Notes” del CEM de Mollet del Vallès:
“Un dels membres de la nissaga es trasllada l’any 1846 per motius de casament a la veïna població de Sant Fost de Campsentelles. És, en concret, en Josep Xicola i Mas, que era realment el “músic”. Sabem que a més de les feines del camp es guanyava la vida tocant el sac de gemecs de poble en poble, juntament amb un altre personatge de la Llagosta, que tocava el violí.”

El nostre logotip fa referència al lloc on havia estat situada l’antiga masia, a prop de la riera i plena de plataners. La masia, que representa el nucli social, els plataners, l’entorn natural i el pentagrama, la creativitat i finalment, el nom a les notes, la llengua i la comunicació.

Una data: el 13 de desembre, va ser el dia que vàrem estrenar la nostra escola; així doncs celebrem entorn aquesta data el Certament de Narracions Breus.