NIT SOTA ELS ESTELS

El divendres 4 de novembre el pati de l’escola va reunir a gairebé dues-centes persones (alumnes, famílies i mestres) per tal de gaudir de l’observació del cel a la nit.

Gràcies a l’organització de l’AMPA i l’Associació Astronòmica del Priorat, tothom va poder observar els diferents astres a través dels cinc telescopis que es van instal·lar a la pista del pati.

Carles Uriarte, amb l’ajuda de 4 aficionats més a l’astronomia, van ajudar a grans i petits a observar diferents elements: la Lluna, Júpiter, Saturn, Mart… Inclús una estrella doble!

La vetllada va començar amb una explicació didàctica del Carles. A continuació, amb una mica de paciència, un a un tots els assistents van poder mirar a través dels telescopis.

Finalment, moltes famílies van sopar plegades a les taules i cadires que l’ajuntament havia proporcionat a l’escola.

Va ser una nit freda i amb una mica de vent. Però això no va impedir la nombrosa assistència.

Esperem tornar-ho a repetir el curs vinent i que s’animi encara més gent.

Podeu veure més fotografies clicant aquí