AFA informa 38

MOTXILLES ECONÒMIQUES

Aquest mes l’AFA ha rebut un ingrés molt important corresponent a les motxilles econòmiques, ajut que la Generalitat de Catalunya va atorgar el curs passat a algunes famílies d’I3. Són diners que a la nostra escola es destinen íntegrament a pagar les quotes de l’AFA, doncs són unes quantitats que han d’utilitzar-se per finançar l’import de material escolar, excursions, natació, colònies i altres activitats que fan els infants que han obtingut la motxilla econòmica. La seva finalitat és potenciar la igualtat d’oportunitats de les famílies amb necessitats socioeconòmiques.

Aquesta subvenció es preveu que vagi augmentant, doncs cada curs escolar la tindran otorgada més famílies. Per aquest curs està previst que ja la rebran famílies d’I3 i I4 i això ens ajudarà molt a reduir impagats i també comportarà una disminució de feina administrativa que podrem destinar a altres aspectes de vital importància per l’Escola. Per això volíem compartir-ho amb vosaltres.

TRANSPORT TARGETA T-16

Des del 16 de gener de 2024, la T-16 només amb la T-Mobilitat

Famílies recordeu que des del 16 de gener de 2024, per tal que els vostres fills i filles viatgin gratuïtament amb els serveis de transport urbà de Vic, ja només ho poden fer amb la nova T-16, vinculada a la T-mobilitat.

Des de l’AFA us animem a tramitar-la per tal de reduir al màxim els costos de transport derivats de les sortides escolars que es duen a terme dins de Vic. A més, tal com va informar l’Escola, a partir de l’1 de febrer de 2024 ja es farà servir la T-16 i l’alumnat que no la tingui haurà de pagar el bitllet individual en els trajectes i sortides que se’n faci ús.

Si encara no la teniu, podeu consultar aquí i trobareu les instruccions per poder-la tramitar.

ELS POLLS

Benvolguts pares i mares,

Si el vostre fill o filla comença a gratar-se el cap compulsivament (sobretot darrere les orelles) és probable que tingui polls, la incidència dels quals durant la infància és gairebé tan freqüent com el refredat.

Per què són dolents els polls?

Els polls xuclen la sang i això fa picor, si bé quan una persona és infestada per primera vegada, els primers dies, pot no tenir símptomes. També es pot notar com es mouen els polls pel cap. La picor pot ser molt intensa i al rascar-se es poden fer ferides. Aquestes ferides poden infectar-se per bacteris i complicar-se la cosa.

Avui us expliquem la manera d’atacar aquests insectes que fan tant la guitza!

Us proposem dos tipus de tractaments: el convencional (que té cost econòmic i no sempre és efectiu) i “l’alternatiu”, pel qual algunes famílies han optat i realment els ha funcionat!

Tractament convencional:

Comprar el producte que us recomanin a l’herbolari, farmàcia, etc. i aplicar segons indiqui el prospecte.

Tractament alternatiu:

1. Aplicar alcohol de 70 graus a tot el cap, sobretot a les arrels. Cobrir amb paper film i, sobretot, tapar la part de les orelles durant un mínim de 30 minuts. Passar la pinta. Si cal, rentar el cap (l’alcohol no embruta).

2. Cada dia passar la pinta.

3. Al cap d’una setmana repetir el primer punt.

4. Seguir passant la pinta i si ja no treus ni ous ja està. Si no, repetir un altre cop.

Els convivents familiars també s’haurien de revisar el cap bé i pentinar-se repetidament amb la pinta fina especial per detectar els polls i tractar tots els convivents infestats al mateix temps. A aquells convivents a qui no se’ls hagi vist polls però que puguin haver-se infestat (com ara per haver compartit pinta o per haver dormit al mateix llit), caldrà revisar-los durant dos o tres dies seguits i pentinar-los amb la pinta especial. Els polls es mouen molt fàcilment i si no se n’han vist però hi ha llémenes cal fer tractament.

Gràcies per dedicar temps al benestar de la teva família i, a la vegada, al benestar de la comunitat educativa de la qual formes part!

L’AGENDA