AFA INFORMA 37

EL MERCAT DE LES 3R

El diumenge 13 de novembre, es va celebrar un any més, ja és la setzena edició, el mercat de les 3R (Reduir, Reutilitzar i Reciclar). Els alumnes de 4t, 5è i 6è van preparar unes treballades parades per vendre totes aquelles joguines, llibres i altres materials educatius en bon estat que ja no utilitzen. Juntament amb les parades, els Amics de l’Andersen van oferir una xocolatada per poder sucar la gran varietat de pastissos casolans que les famílies van portar.

Igual que els darrers anys, es van valorar totes les parades tenint en compte: els materials utilitzats i la seva decoració; els productes a vendre i la seva col·locació en la parada; el treball en equip dels “paradistes”; i, finalment, les estratègies utilitzades per vendre els seus productes. Després d’una difícil valoració de totes les parades, es va donar com a guanyadora la parada “Nova Generació”.

En aquesta festa de les 3R les parades van recaptar un total de 1.675,87 € i pels donatius de la xocolatada es van recaptar 459,36€. Aquests diners es destinaran a millores de l’Escola.

Els objectes que no es van vendre al mercat els va recollir l’Associació Ashes de Vic.

Us esperem el proper any amb alguna erra més (…Reparar i Recuperar).

XERRADA DE CIBERSEGURETAT

El passat 24 de novembre l’Eduard Bantulà, pare de l’Escola, que treballa en temes de Ciberseguretat, ens va oferir una xerrada sobre el tema per a les famílies. Va ser molt interessant, ens va donar consells per actuar de manera segura a la xarxa i poder guiar els infants en l’entorn digital. Li estem molt agraïts per haver-nos dedicat desinteressadament una estona del seu temps i haver compartit amb nosaltres els seus coneixements de seguretat a la xarxa.

PLAÇA DE LES CULTURES

Es tracta d’un espai de trobada entre totes les cultures participants i que conviuen cada dia a l’Escola Andersen.

‘Plaça de les Cultures’ neix amb l’objectiu de seguir treballant per la cohesió de tota la comunitat de l’Escola i prendre consciència de l’alta diversitat i riquesa cultural que hi conviu cada dia.

Així doncs, iniciarem el nou any 2024 i obrirem el teló amb aquesta nova iniciativa cultural, que sota el nom ‘Plaça de les Cultures’ ens permetrà conèixer un xic més Catalunya, Marroc, Colòmbia, l’Argentina, Ucraïna, Geòrgia i l’Índia. A banda que s’oferirà una oferta i degustació gastronòmica de totes elles.

La primera edició tindrà lloc el divendres 19 de gener de 4 a 6 de la tarda, on tota la comunitat educativa (alumnes, mestres i famílies) podrà conèixer aspectes vinculats amb la ‘vestimenta’ i/o altres curiositats.

Aquesta activitat és possible gràcies a la implicació de famílies procedents de totes aquestes cultures i sota el paraigua d’Amics de l’Andersen, una associació que promou la SOLIDARITAT i cerca finançament per tal que TOTS els infants puguin gaudir de les colònies i/o altres activitats.

Us hi esperem!!!!

BONES FESTES

Benvolgudes famílies,

El missatge de l’AFA d’aquest Nadal és un missatge de PAU. No tant de la joia de la PAU, sinó de la reivindicació d’aquesta.

Tenim molt present que, malgrat nosaltres estiguem de Festes, hi ha famílies que estan patint la guerra. I no podem passar-ho per alt perquè les xifres d’infants morts aquests últims mesos és esgarrifosa.

Tant de bo sapiguem educar els nostre fills per la PAU.

“No hi ha camí per la PAU, la PAU és el camí”, de Mahatma Gandhi.

VOLEU VENIR A LA JUNTA?

Sabeu que cada primer DIMECRES de mes, a les 21h, ens reunim la Junta de l’AFA? Sabeu que podeu participar, comentar o, simplement, escoltar? Sabeu que a les juntes plantegem, dialoguem i acordem accions importants per a l’educació dels nostres fills i filles? Doncs ara ja ho sabeu!

Així que, sapigueu que sereu molt benvinguts! Però us avisem: venir a les juntes enganxa. ;P

Si voleu participar-hi, envieu un mail a afa@andersen.cat