CAPSES D’APRENENTATGE PEL TREBALL DE MEDI A CICLE SUPERIOR:
Metodologia de treball consistent en propostes de treball cooperatiu guiat, globalitzat i transversal amb un repte per assolir. Permet l’autogestió del temps de l’alumnat amb el seu grup fins a assolir diferents objectius i l’objectiu final. El material està organitzat en una caixa i es procura jugar amb l’efecte sorpresa de la seva presentació com a mitjà de motivació a l’hora de presentar-lo. La primera sessió és per activar els coneixements previs sobre el tema que es treballarà i la presentació dels materials que conté la caixa. L’avaluació és múltiple: autoavaluació, coavaluació, seguiment de les activitats per part del grup i del mestre, avaluació del docent.
TREBALL dels temes de medi PER GRUPS D’INVESTIGACIÓ amb la metodologia dels PROJECTES:
Metodologia que parteix d’un tema de medi a partir del qual es construeixen nous aprenentatges tot partint dels coneixements previs. Aquesta metodologia de treball requereix una feina sistemĂ tica, cientĂfica, reflexiva, cooperativa i activa. Al llarg del treball del tema, el desig de saber de l’alumnat els porta a fer-se preguntes, a investigar, a relacionar conceptes i a reflexionar sobre el seu propi coneixement i manera d’aprendre. El docent acompanya, proposa, regula, controla, pregunta, introdueix sabers quan sĂłn necessaris, avalua… tot cedint el control del procĂ©s d’aprenentatge a l’alumnat.