Tastets de Metodologia!

PESSICS ALDRIC

El Pessics d’Aldric és una iniciativa conjunta entre les mestres de l’escola i les famílies de l’AFA que consisteix en un butlletí informatiu mensual que respon bàsicament a la pregunta que ens podríem arribar a fer :
Com aprenen els nostres fills i filles a l’Escola… Llegeix més»

Programa Neda a l’escola 17/18

Aquest curs tornem a gaudir de l’activitat de natació a la piscina municipal pels alumnes de 2n. i 4t., gràcies a la subvenció de la Diputació de Girona i la col·laboració de l’AFA.

PLANS DE TREBALL

El curs passat vam entrar a formar part de la Xarxa d’Escola Nova 21, un agrupament d’escoles amb voluntat de canvi.  En els espais que hem compartit vam conèixer els plans de treball, una nova manera d’organitzar el continguts. Amb el poc temps que portem… Llegeix més»

EIX TRANSVERSAL i PROJECTES

L’eix transversal d’aquest any és el nostre poble de Cassà. Cada curs treballa el poble des de diferents vessants.
A cicle mitjà ens hem centrat en els edificis, l’ajuntament, la història, els veïnats, els esports, l’entorn natural, la indústria surera, el tren, la… Llegeix més»

FORMIGUES COOPERATIVES

L’Escola Aldric segueix adherida al projecte de “Formigues cooperatives” dins de l’àrea d’Educació Física. L’objectiu és realitzar sessions on l’alumnat pugui fruir d’activitats sense competitivitat i assolir nous reptes.

NENS D’ARREU

Aquest any seguim amb el nostre projecte de Nens d’Arreu i treballarem l’Índia, ja que tenim un percentatge important d’alumnes de procedència hindú.
Nens d’Arreu és un projecte de centre destinat a conèixer els diferents països d’origen de les nenes i els nens de l’escola, que ens… Llegeix més»

PROJECTE ESCOLTA’M

Continuem amb aquest projecte que proposa personalitzar l’escola tot oferint tutories individualitzades de cada alumne amb el seu mestre de referència, d’aquesta manera, cada alumne té la possibilitat d’expressar-se lliurement amb l’escolta activa del mestre i alguns companys.
Aquesta iniciativa ja es portava a terme a… Llegeix més»

PROJECTE D’EDUCACIÓ FÍSICA I SALUT

Aquest curs seguim formant part de l’estudi que porta a terme l’Escola Universitària de la Salut i l’Esport. L’objectiu d’aquest projecte és valorar quines pràctiques físiques repercuteixen en una millor capacitat motriu per evitar malalties, com ara l’obesitat i traumes en l’etapa adulta. L’any passat… Llegeix més»

ESPAIS A INFANTIL I PRIMÀRIA

Aquest curs hem ampliat els espais fins a Cicle Mitjà. Així doncs, els nens i nenes d’Infantil i Primària decideixen lliurement a quin espai volen anar, segons les seves necessitats i interessos.
A Infantil hi ha vuit espais: experimentació, expressió corporal i… Llegeix més»