Normes de funcionament

NORMES BÀSIQUES D’ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT DEL CENTRE

 

  • INFORMES I DATES D’AVALUACIÓ

Els alumnes d’Educació Infantil rebran al llarg del curs dos informes d’avaluació (a finals de febrer i a final de curs)

Els alumnes de Primària tindran tres avaluacions amb lliurament d’informes coincidint amb els finals de trimestre.

 

  • HORARIS D’ATENCIÓ A FAMÍLIES

    ATENCIÓ A FAMÍLIES

    CAL DEMANAR CITA PRÈVIA

    DIRECCIÓ

    Dimecres: 09.00 h a 10.00 h

    Dimarts:    15.00 h a 16.00 h

    SECRETARIA

    Dilluns i dijous

    9.15 h – 10.00 h

    MESTRES

    Dijous

    12.30 h a 13.30 h


NORMES PER RECORDAR

 

1.- L’alumne que arribi quan ja ha entrat el seu grup haurà d’esperar al carrer fins que la resta de grups hagin accedit a l’escola.

 

2.- Les portes del col·legi es tancaran 5 minuts més tard de l’hora d’entrada i no es podrà accedir sense una causa justificada per tal d’evitar interrupcions en el treball dels nens i professors.

 

3.- En cas de retard en les entrades i sortides dels alumnes, la persona responsable haurà de signar un comprovant, que en casos reiteratius es notificarà a Serveis Socials. Passats 5 min. de l’hora de sortida es portarà l’alumne a la Ludoteca i les famílies hauran d’abonar l’import corresponent.

 

4.- Cada vegada que falti un alumne s’ha de presentar la justificació corresponent.

 

5.- No està permès beure aigua directament de les aixetes i fonts de l’escola. Cada alumne portarà una ampolla o cantimplora per beure. En cas de necessitat la podrà reomplir del lavabo.

 

6.- Davant de qualsevol problema cal parlar amb la tutora o especialista implicada abans de dirigir-se a la Direcció del centre, fent servir l’agenda escolar o el correu electrònic del mestre.

 

7.- És obligatori que els nens portin roba i calçat esportiu els dies d’Educació Física o Psicomotricitat.

 

8.- Els pares i mares no podran entrar a l’escola si no han estat convocats per un mestre o la Direcció. Per temes urgents caldrà demanar cita prèvia.

 

9.- Els alumnes no podran accedir a les aules fora de l’horari escolar.

 

  1. Cal que la rampa d’accés a l’escola quedi lliure i els familiars esperin als infants a la vorera. Els adults acompanyants han d’intentar no apropar-se a altres famílies i mantenir les distàncies de seguretat, evitant aglomeracions.

 

11.- La mobilitat de l’alumnat pel centre es farà sempre en fileres i amb l’acompanyament d’un adult.

 

12.- A partir de 3r curs els mestres no reparteixen els alumnes a l’hora de la sortida. Surten sols.

 

13.- Les bates, bosses, jaquetes, abrics,… dels nens (sobretot a Infantil) han d’estar degudament marcats i amb una beta per penjar-los.

 

14.- Les activitats extraescolars organitzades per l’AMPA estaran gestionades aquest curs per LLIRKA. Per a qualsevol informació cal fer servir els seus canals de comunicació: whatsapp al 639368305 o entrant a la pàgina web de LLIRKA.

 

15.- Per temes d’administració del menjador, qualsevol incidència o comunicació d’absència d’alumnes caldrà comunicar-la contactant amb Roser en el telèfon 639368305 o per correu electrònic a menjador@llirka.com

 

16.- El pagament del menjador es farà a través del banc. Els dilluns de 9.05 h. a 9.30 h. es podran fer pagaments en efectiu per la porta de la cuina. Les famílies es mantindran, en tot moment, fora de l’escola.

 

17.- Les informacions de l’escola s’enviaran a les famílies pels Canals Oficials de Telegram.

 

18.- La comunicació de les famílies amb la Direcció del centre serà mitjançant el correu a8016392@xtec.cat o trucada al telèfon 933766079. Mai per whatsapp

 

 

ASPECTES ECONÒMICS

  • PAGAMENTS

Tots els pagaments han de realitzar-se al banc en la forma i data informada en cada cas i lliurar als tutors el justificant d’ingrés indicant el nom i el curs de l’alumne. El no compliment d’aquesta norma pot comportar la no participació de l’alumne en l’activitat corresponent.

 

  • APORTACIÓ MATERIAL ESCOLAR

El pagament de la quota de material escolar és de 50 € per als alumnes d’Infantil i de 55 € per als de Primària i cal que estigui ingressada al compte bancari abans del 20 de setembre de l’any en curs. Aquesta quota inclou els materials escolars, sortides curtes i una part del monitoratge de les diferents activitats i sortides programades al llarg del curs.

 

  • SORTIDES I COLÒNIES

El preu final de les excursions de tot el dia i les colònies es concretarà al llarg del curs.

 

ALTRES NORMES

 

  • MATERIAL ESCOLAR
  • El material necessari per treballar a l’escola es donarà a classe. Cada alumne ha de ser responsable del seu material i tenir cura d’ell. No caldrà portar res de casa, només en cas de que un nen/a faci un mal ús d’aquest material l’haurà de restituir.
  • Tots els alumnes de Primària hauran de fer servir l’agenda i la carpeta de l’escola.

 

  • MÚSICA

Els alumnes de Primària han de portar el material necessari els dies de Música.

 

  • TALLERS DE PLÀSTICA

Els alumnes de Primària han de portar una bata o samarreta vella per no embrutar-se.

 

  • EDUCACIÓ FÍSICA

Per les sessions d’Educació Física els alumnes han de portar:

  • Xandall, samarreta i mitjons, preferiblement de cotó.
  • Sabatilles esportives, còmodes i flexibles.
  • Una samarreta de recanvi, per canviar-se al finalitzar les sessions.
  • Una tovalloleta.
  • Ampolla d’aigua.

Tres faltes del material necessari comportarà la no participació en la sessió d’Educació Física i pot afectar a la nota final de l’informe.


 

CARTA DE COMPROMÍS EDUCATIU

 COMPROMISOS

 Per part del centre

 1- Promoure a l’escola una convivència basada en els valors de respecte, responsabilitat i de solidaritat, resolent els conflictes de forma raonada i pacífica a partir d’identificar el problema i triar la millor resposta.

2- Facilitar una formació que contribueixi al desenvolupament  integral de l’infant.

3- Vetllar per fer efectius els drets de l’alumnat.

4- Respectar les conviccions religioses, morals i ideològiques de les famílies.

5- Informar la família del projecte educatiu i de les normes d’organització i              funcionament del centre.

6- Informar la família i l’alumnat dels criteris i dels resultats de les avaluacions.

7- Adoptar les mesures educatives alternatives o complementàries adients per atendre              les necessitats específiques de l’alumne/a i mantenir informada la família.

8- Mantenir informada la família de l’evolució acadèmica i personal dels seus fills, realitzant un mínim d’una entrevista anual.

9- Revisar  amb la família el compliment d’aquests compromisos.

10- Mantenir una coordinació amb els centres adscrits per tal de facilitar l’acollida i l’adaptació de l’alumnat a l’etapa d’educació secundària.

 

Per part de les famílies

1- Respecte al Projecte Educatiu del Centre

Respectar el caràcter propi del centre definit al Projecte Educatiu del centre i reconèixer l’autoritat del professorat i  més específicament la de l’Equip Directiu.

2- Respecte al caràcter laic del centre

Fomentar i assegurar la participació del meu fill/a en totes les activitats lectives de la programació del centre basades en els continguts del currículum, independentment de les meves conviccions religioses.

3- Assistència i puntualitat

Assegurar l’assistència i la puntualitat dels vostres fills/es. Complir la normativa al respecte.

No portar els nens malalts o amb febre a l’escola.

 

4- Material i eines d’aprenentatge

Facilitar el material necessari demanat per l’escola per poder portar a terme  les activitats escolars. Ensenyar als vostres fills/es a respectar tot el material i fer-ne un bon ús. Pagar la quota de material escolar.

Facilitar que els alumnes disposin a casa de material per poder acabar les activitats escolars.

5- Supervisió del treball personal

Controlar l’aprofitament i el temps de dedicació a les tasques escolars, i acompanyar-los i encoratjar-los a estudiar. Revisar l’agenda diàriament i utilitzar-la per comunicar-vos amb els mestres.

6- Comportament i relació amb els altres

Afavorir la relació respectuosa amb els altres tenint cura dels seus modals i ajudant-los a desenvolupar les seves habilitats socials.

7- Relació Família-Escola

Mantenir un compromís de treball conjunt amb l’escola, assistir a les entrevistes proposades pel centre, respectar els acords presos i complir la normativa de funcionament del centre.

8- Hàbits de salut

Afavorir uns bons hàbits de salut potenciant la pràctica de l’activitat física com a continuïtat de la realitzada a l’escola, assegurant les hores de descans suficients, esmorzars saludables i una adequada higiene corporal.

9- Autonomia

Fomentar que l’alumne es responsabilitzi i sigui conseqüent amb les seves obligacions: mantenir la carpeta endreçada, preparar-se la motxilla amb els estris necessaris, …

10- Participació en les activitats culturals i de convivència

Donat el seu caràcter educatiu l’alumne/a ha de participar en totes les sortides, excursions i colònies ja que desenvolupen les activitats treballades a classe.

11- Utilització del serveis i activitats extraescolars

Per participar a les activitats extraescolars caldrà ser soci de l’AMPA i respectar la normativa de funcionament.

12- Actualització de dades

Per tal de facilitar la comunicació escola-família resulta imprescindible informar dels canvis que puguin esdevenir (canvi de domicili, telèfon, e-mail,…)

13- Funcionament del col·legi

Els suggeriments per a la millora del funcionament de l’escola els podeu fer arribar als responsables que puguin donar resposta: mestres, tutors, equip directiu, AMPA.