Pla reobertura centre

A primera hora del matí del passat dimecres 20 de maig, les direccions i titularitats del centres públics i concertats vàrem rebre un comunicat del Departament d’Educació amb les Orientacions generals sobre la reobertura dels centres educatius quan, seguint les directrius del PROCICAT, es passi a la fase 2 de desconfinament. Aquestes orientacions generals es varen concretar amb un nou document divendres 22 de maig.

Tal com estan evolucionant els esdeveniments, i si no hi ha un retrocés en l’evolució de la desescalada, al centre es preveu poder aplicar aquesta segona fase a partir del dia 1 de juny per a la realització d’acompanyaments tutorials puntuals i amb cita prèvia amb alumnat i famílies en situació d’especial vulnerabilitat al llarg de tot el procés de confinament.

Tenint en compte que cal actuar amb prudència i garantint al màxim les mesures de prevenció i protecció establertes a nivell general, des del centre continuarà essent prioritària l’atenció telemàtica de l’alumnat, tant en el nivell acadèmic com emocional. En aquest sentit, doncs, el nostre personal docent continuarà oferint les tasques en la mateixa línia del que estan fent des de l’inici del tercer trimestre.

L’acció educativa presencial es realitzarà amb caràcter voluntari, amb una assistència puntual i gradual per a l’alumnat de 6è d’EP. La resta de l’alumnat d’Educació Primària continuarà les seves tasques de manera exclusiva a nivell telemàtic, tot i que es programarà l’assistència voluntària i en petit grup al centre durant una franja horària concreta en un dia a fi de tancar el curs.

Tot l’alumnat que assisteixi al centre haurà de portar una mascareta quirúrgica protectora. Dins les instal·lacions extremarem les mesures de neteja i desinfecció, tant de mans com de les mateixes infraestructures. En aquestes etapes, els horaris seran restringits i reduïts.

Pel que fa a l’alumnat de l’etapa d’Educació Infantil,  el Departament orienta que els infants les famílies dels quals (pare i mare) hagin de treballar fora del domicili poden optar a portar els seus infants als centres en horari de 9 a 13h.

Per assistir al centre educatiu, els infants han de complir els següents requisits:

• Absència de simptomatologia compatible amb la COVID-19 (febre, tos, dificultat respiratòria, malestar, diarrea…) o amb qualsevol altre quadre infecciós.
  • No convivents contacte estret amb positiu confirmat o simptomatologia compatible en els 14 dies anteriors.
  • Calendari vacunal al dia.

En cas que l’infant presenti una malaltia crònica d’elevada complexitat que pugui augmentar el risc de gravetat en cas de contraure la infecció per SARS-CoV2, es valorarà de manera conjunta –amb la família o persones tutores i el seu equip mèdic de referència–, la idoneïtat de reprendre l’activitat escolar. Es consideren malalties de risc per a la COVID-19:

• Malalties respiratòries greus que precisen medicació o dispositius de suport ventilatori.
  • Malalties cardíaques greus.
  • Malalties que afecten al sistema immunitari (per exemple aquells infants que precisen tractaments immunosupressors).
  • Diabetis mal controlada.
  • Malalties neuromusculars o encefalopaties moderades o greus.

Tingueu present que durant aquests dies fins a finalitzar el curs no hi haurà  servei de menjador ni es realitzaran activitats extraescolars.

A partir de l’1 de juny contemplem de manera excepcional l’acompanyament tutorial presencial sempre que no es pugui fer telemàticament, i sempre sota cita prèvia amb el docent corresponent.

Accés al pla específic de reobertura de l’Escola Rocabruna.

Model declaració responsable: Educació infantilEducació Primària