Centre adherit a Escola Nova 21

Molts mestres i professors, mares i pares, responsables públics i persones interessades en l’educació prenen consciència de la necessitat de superar el model d’ensenyament transmissor i possibilitar que els infants i joves puguin gaudir a l’escola d’experiències d’aprenentatge rellevants i amb sentit, que els permetin esdevenir persones autònomes amb una vida plena. Però, quines són les competències que ho faran possible? Com garantir l’assoliment d’aquestes competències a tota la població? I quines pràctiques d’aprenentatge les desenvoluparan? Com es mesurarà l’assoliment dels aprenentatges?

Escolanova21 busca respostes a aquestes qüestions en un procés de treball conjunt entre escoles, comunitat educativa, entitats, universitats i institucions internacionals. Un procés que ajudi a dibuixar les claus que permetin definir un objectiu conjunt per a un sistema educatiu avançat. Partim del convenciment que l’educació millora a través de la col•laboració, l’intercanvi i l’aprenentatge mutu: entre alumnes, entre mestres, entre escoles i entre societats. Les escoles catalanes que van ser referents de la renovació pedagògica fa cent anys havien après, al seu torn, d’altres escoles i pensadors, i aquesta espiral d’aprenentatge s’ha de mantenir i promoure. Per això, volem crear un ecosistema que intercanviï, que aprengui, que millori el seu treball i que ajudi al canvi de tot el sistema educatiu. Hem començat amb 26 escoles impulsores, a les quals volem que aviat s’hi sumin, a través de la crida oberta, noves escoles, tant les que ja han iniciat el camí cap al marc d’escola avançada com d’altres que el volen començar: perquè tan sols aprenent col·lectivament i fonamentant de manera ferma els elements del marc comú serem capaços de construir aquest sistema educatiu avançat on tots els infants i joves gaudeixin d’un aprenentatge rellevant i amb sentit.