La ZER El Francolí ” 25 anys”

La ZER El Francolí es constitueix el curs 1991-92, amb les cinc escoles per la vora del riu Francolí, tot i que l’origen es remunta  al curs 1985-86 que, amb el caliu de les recents jornades d’escoles rurals celebrades a Valls, un grup de mestres es reuneixen a Alcover per tal d’elaborar dossiers per a les diferents àrees curriculars. A més de les escoles de la Masó (1 mestre), el Milà (1 mestre), Picamoixons (3 mestres) i Vallmoll (5 mestres), cal incloure en els primers anys d’aigües novelles i clares, un altre poble, els Garidells (1 mestre), que va tancar quan ja no va tenir prou xiquets i xiquetes per continuar.

El curs 2009-10, l’escola de Vallmoll, acorda, en Consell Escolar, el dia 10 de febrer de 2009, acceptar el repte de segregar-se de la ZER. També des del curs 2011-12, l’escola del Milà va ser congelada .Aquest  curs 2016/17 començem un nou projecte amb molta il.lusió juntament amb les dues escoles que s’han incorporat a la ZER L’Escola del Bosc (Mont-ral ) i Escola de la Riba (La Riba). És per això que aquest curs 2016-17 celebrem els 25 anys història d’aquesta ZER, la ZER El Francolí.