PROJECTE: ” Apadrinem el nostre patrimoni”

Aquest projecte el planteja el Departament d’Ensenyament amb la següent finalitat:

“El coneixement del patrimoni local des d’un punt de vista històric, artístic, cultural, natural i científic és important per fomentar la implicació dels alumnes en el territori i la societat i, en darrer terme, per promoure l’exercici d’una ciutadania crítica i responsable.”
El projecte des d’un punt de vista pedagògic, facilita que l’alumnat assoleixi les competències bàsiques del coneixement artístic, social, cultural, científic i històric, en promoure la utilització, per part del professorat, d’una metodologia activa, en la qual l’alumne és el protagonista del seu propi procés d’aprenentatge.
El curs 2014-2015 ens vam adherir al projecte que durarà quatre anys. Al Claustre vam escollir El Camí de l’Aigua amb l’objectiu de donar un valor més gran a aquest itinerari naturalístic, antropològic i cultural. Els alumnes ja fa molts anys que l’utilitzen per aprendre de la natura i el paisatge, per gaudir-ne amb les rutes amb bicicleta, per conèixer el nostre entorn.
• Continuar-hi descobrint i adquirint nous coneixements.
• Vetllar per la seva conservació.
• Difondre el seu valor i col•laborar amb el Consell Comarcal i l’Ajuntament per fer una bona gestió i trobar l’equilibri entre l’activitat humana i la conservació.

Pel curs 2015-2016 tenim planificades diverses actuacions:
Treball de camp sobre l’ecosistema de la truita a 5è.
Sortides de Natura a l’ermita del Remei amb Cicle Inicial
Activitats diferents en col•laboració amb el Consell Comarcal, Ajuntament i CRP per commemorar el mil•lenari del Monestir de Lavaix que forma part de l’inici del Camí de l’Aigua.

MONESTIR LAVAIX from Escola Ribagorçana on Vimeo.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *