Història

L’Escola Ribagorçana està situada al barri d’Aragó del Pont de Suert a la comarca de l’Alta Ribagorça.
L’escola actual es va inaugurar al setembre de l’any 1973. Fins llavors els alumnes de la comarca podien anar a l’escola del Patronat d’Enher o bé a altres centres de les comarques veïnes. Va ser l’Ajuntament del Pont de Suert qui va decidir crear un centre educatiu nou degut a l’increment de població que es va produir a la comarca arran de les construccions de les centrals hidroelèctriques. En un principi havia de ser un Institut però amb els canvis en la LLei d’Educació de 1972, el centre, encara en construcció, va passar a ser escola de primària.
Al 2006 es va fer una remodelació de l’edifici amb actuacions importants com la reforma de la teulada, les façanes, el canvi de les finestres i alguns arranjaments a l’interior.
Des de l’any 2000 el centre va compartir algunes aules i espais amb la guarderia de l’Ajuntament. El curs 2011-2012 es va inaugurar la nova guarderia i es van recuperar els espais. Actualment tenim cedides algunes d’aquestes a l’Escola de Música i al Cicle Formatiu de Tècnic d’explotacions d’estació d’esquí.