L’HORT DE L’ESCOLA

Benvolgudes famílies,
Els alumnes de cicle inicial treballen dins el temari de medi natural el tema de les plantes arrel de l’hort de l’escola.
Alguns dels objectius que pretenem són:
• Saber diferenciar les parts d’una planta i quina és la que aprofitem per nostre consum.
• Reconèixer els diversos tipus de plantes que hi ha (herba, arbust i arbre) i saber les seves característiques principals per identificar-los.
• Conèixer les eines que utilitzem (la regadora, la pala, l’aixada, l’escombra de jardiner, el rasclet i els guants) així com utilitzar-los amb cura per no fer-se mal ni ferir a ningú.
• Conscienciar als alumnes de la importància que tenen les plantes a la nostra vida.
• Estimar i cuidar el nostre entorn natural i els éssers vius que en formen part.
• Diferenciar entre una planta silvestre i una conreada.
• Conèixer i posar en practica les tasques d’un hortolà.
Per això hem plantat hortalisses que ens puguem menjar les seves arrels (raves, alls, pastanagues i porros), les seves fulles (enciams, codolles i espinacs) i els seus fruits (faves).
Hem cregut interessant que vegin diferents maneres de com conrear i per aquest motiu hem sembrat amb llavors, amb plantons i amb bulbs. Així com tenir espècies aromàtiques.
Els alumnes gaudeixen molt fent l’activitat i ja estem desitjant poder tastar alguna cosa del nostre cultiu.
Tanmateix animem a familiars que vulguin venir i compartir experiències agrícoles amb nosaltres o venir a donar-nos consells, les portes de la nostra escola estan sempre obertes.
L'hort a l'escola