la metodologia

l’infant sempre està aprenent

l’acollida tranquil·la i la familiarització amb l’escola són el primer pas

“Les persones que comparteixen i expressen els seus sentiments s’adapten millor als canvis.” Luis Rojas Marcos

“Un nen que no se sent estimat difícilment pot ser educat.” H. Pestalozzi

la quotidianitat, els rituals i els costums donen seguretat

“La vida quotidiana es constitueix en marc i objecte de l’aprenentatge, en el medi en què es construeix la pròpia identitat.” N. Alzola i J. Otaño

el joc és vida per a l’infant

“Mentre l’adult juga per divertir-se, l’infant juga per jugar.” F. Tonucci

“Els jocs dels xiquets/es haurien de considerar-se com els seus actes més seriosos” Montaigne

 

l’escola obre finestres al món

l’observació, la indagació i la conversa amb l’altre construeixen el coneixement propi

“L’experiència ens confirma que els infants necessiten molta llibertat per indagar, provar, equivocar-se i corregir. Per triar on i amb qui volen invertir la seva curiositat, les seves emocions; per apreciar els infinits recursos de les mans, de la vista, de l’oïda, de les formes, dels sons i dels colors.” L. Malaguzzi

“La història de la ciència és la història de les bones preguntes.” J. Wagensberg

proposem entorns d’aprenentatge rics, amb intenció educativa i estimuladors de creativitat

“Si l’ambient és ric en materials escrits, en interaccions i pràctiques de lectura i escriptura, es desenvolupa de manera significativa la capacitat comunicativa en llengua escrita.” A. Teberosky

“Cal que l’infant es trobi immers en situacions que li plantegin reptes i que, mitjançant l’actuació conjuntament amb l’adult, li permetran conèixer i apropiar-se – des de la mateixa situació – tant de les eines com de la seva funcionalitat.” M. Edo

“El món sempre tindrà significat per a un nen que ha estat en contacte amb la natura des de petit.” K. Lorenz

“L’objectiu de l’educació és crear persones que puguin fer coses noves en lloc de repetir les que altres generacions han fet.” J. Piaget

l’infant experimenta amb el seu cos, busca confiança i llibertat

“El nen es construeix a si mateix a partir del moviment. El seu desenvolupament va de l’acte al pensament” H. Wallon

l’escola ja és la vida, l’infant ja és la persona

les relacions interpersonals eduquen i fan créixer

“Sabem que per a l’ésser humà és absolutament necessària la relació amb els altres i, depenent de com s’organitzi en aquesta relació, podrà ser més o menys feliç. ” A. Luna

els límits clars i l’autoregulació són la base de l’autoestima

“Quan estalvies a un infant l’esforç que ell podria fer, li estàs impedint créixer.” M. Montessori